Salonul Auto de la Geneva începe mâine. Vedeţi aici care sunt cele mai importante lansări

Autor: Bogdan Alecu 27.02.2011

Peste 700.000 de vizitatori, 10.000 de jurnalişti, 40 de premiere auto prezentate în cele şapte hale ale complexului expoziţional Palexpo, aceasta este cea de-a 81 ediţie a Salonului Auto de la Geneva, cel de-al doilea cel mai important eveniment al industriei auto europene din acest an, după Salonul de la Frankfurt din toamnă.

Constructorii auto văd Salonul Auto de la Geneva ca pe un teritoriu neutru, în condiţiile în care spre exemplu cel de la Paris este dominat de constructorii francezi, cel de la Frankfurt de cei germani, iar la Detroit accentul cade pe brandurile americane.

Aston Martin

Noul coupe de lux Virage echipat cu un motor V12 şi o transmisie automată Touchtronic 2 va fi principala atracţie a standului constructorului britanic, alături de noul V8 Vantage S. Noul V8 va fi disponibil atât în versiune cabrio cât şi coupe şi este caracterizat de o serie de noi tehnologii care îmbunătăţesc atât siguranţa cât şi plăcerea la condus.

Audi

Audi va prezenta în cadrul Salonului noul A3 Sedan, cea de-a patra versiune a modelului compact, care va utiliza o platformă derivată din cea a lui VW Jetta şi Skoda Octavia şi care va integra elemente din platforma viitorului Golf 7. Lansarea lui A3 sedan vine în contextul în care Audi a demarat o campanie de extindere pe toate nişele pieţei, cu modelele A5, A7 dar şi A1 în clasa mică, iar cel mai probabil în toamnă la Frankfurt va urma lansarea lui Q3, cel mai mic SUV al mărcii, care va concura cu BMW X1. Pentru moment cei de la Audi au prezentat primele schţe oficiale ale modelului, iar la Geneva va fi prezentat un concept, care anunţă viitorul model. Viitorul A3 Sedan va avea o lungime de 4,44 metri, cu 15 cm mai mult decât un A3 Sportback, dar cu 26 cm mai puţin în comparaţie cu actualul A4.

Cea de-a doua prezenţă din standul Audi este noul RS3, cel mai puternic model compact, echipat cu un motor de 2,5 litri cu cinci cilindri, care dezvoltă 340 CP.

Ferrari

Ferrari va prezenta în cadrul Salonului Auto de la Geneva noul Ferrari Four, primul model cu tracţiune integrală construit vreodată sub emblema mărcii italiene. Totodată, Ferrari FF este şi primul "shooting break" ( model break cu două uşi) lansat în producţia de serie. Singurul alt model break Ferrari a fost 456 Estate proiectat în anii 90, face parte din colecţia Sultanului din Brunei.

Ferrari FF, care înlocuieşte modelul 612 Scaglietti, dispune de un motor de 6,3 litri V12 ce dezvoltă 660 CP şi este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde.

În plus, de această dată portbagajul noului Ferrari porneşte de la 450 de litri, volum demn de o maşină de familie şi care se poate extinde la 800 de litri.

Pe piaţa locală primul Ferrari FF va fi livrat în luna iunie a acestui an, în total în 2011 urmând a fi livrate patru astfel de automobile. Preţul acestuia va porni de la aproximativ 210.000 de euro.

Fiat Freemont

Constructorul italian prezintă la Geneva primul model care face parte din noua alianţă Fiat-Chrysler. Freemont este versiunea "Fiat" a lui Dodge Journey. Spre deosebire de modelul american spoilerul faţă a fost redesenat, iar emblema Dodge a fost înlocuită cu cea a Fiat. Noul monovolum va fi disponibil cu un motor diesel Multijet de 2,0 litri, în două versiuni de putere, de 140 şi 170 CP, de origine Fiat, în timp ce motorizarea pe benzină va fi reprezentată de un motor de origine americană - V6 de 3,0 litri şi 276 CP.

Alături de Freemont în standul Fiat vor mai fi prezente două noi concepte, despre care se vor şti mai multe detalii după conferinţa de presă de marţi.

Ford

Ford va prezenta în cadrul Salonului Auto de la Geneva conceptul automobilului de clasă mică, cunoscut sub numele de B-Max. Producţia viitorului B-Max va demara la Ford Craiova la finele acestui an, cu modele de pre-serie, destinate exclusiv testelor, urmând ca în primul trimestru al anului viitor să demareze producţia în regim normal. Alături de conceptul viitorului B-Max, Ford va prezenta noul Fiesta Sport, echipat cu un motor de 1,6 litri şi 134 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde şi să atingă o viteză maximă de 195 km/h. Versiunea "Metal" a lui Ford Ka este cea de-a treia noutate a standului Ford de la Geneva.

Koenigsegg

Agera R este cel mai nou competitor al lui Bugatti Veyron Super Sport în ceea ce priveşte titlul de cea mai puternică şi cea mai rapidă maşină de pe planetă. Noul Koenigsegg dispune de un motor V8 bi-turbo de 5,0 litri care produce peste 1.100 CP şi este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, în timp ce preţul va fi de peste 700.000 de euro.

MINI

Va prezenta noul concept Rocketman, care prefigurează un model al constructorului britanic de dimensiuni mai mici decât actuala gamă şi care ar fi un concurent pentru Toyota iQ sau smart fortwo.

Lungimea noului model este de 3,42 m, cu 30 cm mai puţin decât în cazul lui MINI One, în timp ce lăţimea este de 1,9 metri, iar înălţimea ajunge la 1,4 metri. Având în vedere dimensiunile reduse, inginerii oferă soluţia cu trei plus unu locuri, soluţie care o regăsim şi la Toyota iQ. În ceea ce priveşte sistemul de propulţie, cei de la MINI nu au oferit încă niciun detaliu, menţionând doar că îmbină performanţele cu un consum mediu de cel mult 3 litri/100 km.

Kia

Kia Motors va prezenta în cadrul Salonului noul Rio, modelul de clasă mică al constructorului coreean, care va concura atât cu modele precum VW Polo sau Ford Fiesta, cât şi cu versiunile de top ale Daciei Sandero pe pieţele vest-europene.

Gama motorizărilor noului model va fi alcătuită dintr-un diesel de 1,1 litri şi 70 CP, care va avea emisii de 85 g/km şi un propulsor pe benzină supraalimentat de 1,2 litri GDI (Gasoline Direct Injection) de 87 CP.

Versiunea de top va dispune de un motor pe benzină de 1,4 litri şi 109 CP.

Faţă de actualul Rio, noul model prezintă un ampatament mărit cu 70 mm (la 2.570 mm) şi dispune de un spaţiu mai mare şi confort mai bun pentru pasageri, dar şi un portbagaj mărit la 292 l (hatchback) şi la 390 l (sedan). Schimbările dimensiunilor exterioare includ: Ă55 mm (lungime totală), -15 mm (înălţime) şi +25 mm (lăţime).

Cel mai probabil pe piaţa locală noul Rio va veni în a doua jumătate a anului, cu un preţ de pornire de aproximativ 10.000 de euro.

Hyundai

Hyundai Europa va prezenta noul i40, modelul de clasă medie al constructorului sud-coreean, care pentru început va fi comercializat doar în versiunea break. Acest tip de caroserie este perferat de peste 80% dintre clienţii vest-europeni atunci când vine vorba de un model de clasă medie, fapt ce explică strategia coreenilor. În plus, Kia, cea de-a doua marcă a grupului coreean, deja a prezentat primele imagini cu viitorul Optima, modelul de clasă medie al mărcii, prezentat momentan doar sub forma unui sedan.

În gama Hyundai noul i40 va înlocui actuala Sonata, după ce anterior coreenii au lansat i10, i20, i30, ix20, ix35 şi ix55 ca parte a strategiei de reînnoire a gamei. Momentan singura motorizare anunţată pentru i40 este dieselul de 1,7 litri, care va emite numai 113 g CO2 per kilometru, datele exacte urmând a fi comunicate la Geneva.

Peugeot

În cadrul Salonului Auto de la Geneva Peugeot va prezenta noul 308 facelift, versiunea restilizată a modelului de segment compact şi unul dintre cele mai bine vândute maşini din portofoliul său. Lansarea la Geneva vine la mai puţin de şase luni de când Citroen, cel de-al doilea brand al grupului PSA - Peugeot Citroen, a lansat noul C4.

Noul 308 vine cu modificări aduse în special la nivelul părţii frontale, la interior şi în ceea ce priveşte gama motorizărilor, schimbări realizate la nivelul tuturor celor trei versiuni, hatchback, break şi cabrio, acestea fiind disponibile pe piaţa europeană din luna aprilie. Gama motorizărilor este alcătuită din patru propulsoare pe benzină, 1.4 VTi 98 CP, 1.6 VTi 120 CP şi 1.6 THP 156 sau 200 CP şi patru dieseluri HDi 92 CP -1.6, 1.6 e-112 CP HDi şi 2.0 HDi 150 sau 163 CP. Din vara acestui an gama va fi completată de o motorizare E-HDi, cu sistem Start&Stop, care va avea un consum mediu de 3,8 litri/100 km, identic cu cel al lui VW Golf BlueMotion.

Renault

În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Renault va prezenta un nou concept de crossover cu patru locuri, realizat din fibră de carbon. Din punct de vedere al dimensiunilor, acesta este similar cu Nissan Juke, având 4,22 m lungime, 1,95 m lăţime şi 1,59 m înălţime. Acesta dispune de un motor diesel de 1,6 dCi din noua generaţie care dezvoltă 160 CP şi un cuplu motor de 380 Nm, valori tipice unui motor diesel de 2,2 litri din generaţia actuală. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, care va permite schimbarea treptelor inclusiv prin intermediul celor două padele din spatele volanului.

Renault Captur va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 8 secunde şi să atingă o viteză maximă de top de 210 km/h, în condiţiile unui consum mediu de 3,8 litri/100 km.

Volkswagen

Constructorul german va prezenta noul Tiguan facelift, versiunea restilizată a celui mai bine vândut SUV de import din România. Faceliftul reprezintă o apropiere de Touareg în ceea ce priveşte designul exterior, având blocuri optice restilizate atât î n faţă cât şi spate, o parte frontală ce aminteşte de linia lansată de Touareg şi noul Passat, în timp ce la interior se evidenşiază o îmbunătăţire a sistemului multimedia, a ceasurilor de bord preluate de la Golf VI. De asemenea, a fost redesenată şi partea inferioară a consolei centrale, unde se regăseşte acum unitatea de climatizare. Pe piaţa locală cel mai probabil preţurile oficiale vor fi comunicate în următoarele săptămâni, în timp ce noul model porneşte de la 24.175 de euro în Germania, similar cu cel al generaţiei anterioare. Standul Volkswagen va fi completat de noul Golf Cabriolet BlueMotion.