România a ajuns pe harta auto, fiind a doua oară la rând în prim-plan la Salonul de la Geneva - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 01.03.2011

Cea de-a 81-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, la fel ca şi cea de anul trecut, are România în prim-plan, ca urmare a lansărilor realizate de către producătorii cu facilităţi la Mioveni şi Craiova - grupurile Renault şi Ford.

Dacă anul trecut cea mai importantă lansare de la Geneva a fost cea a SUV-ului Dacia Duster, model ce a ajuns printre cele mai bine vândute automobile de teren din segmentul său, atât în 2010, cât şi în 2011, anul acesta a venit rândul lui Ford, cu B-Max.

Noul monovolum al lui Ford, care de la finele acestui an va fi produs în România, atrage cele mai multe priviri în cadrul ediţiei de anul acesta a Salonului de la Geneva, fiind primul automobil de serie fără un montant central între portiere.

Din cele peste 40 de premiere de la Salon, de departe cel mai mare impact asupra pieţei europene îl are B-Max, luând în calcul producţia de peste 200.000 de unităţi la care va ajunge uzina de la Craiova în 2013.

În condiţiile în care în cadrul Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut automobilele "verzi" atrăgeau cel mai mult atenţia publicului, în prezent modelele supersport sunt în lumina reflectoarelor.

Cei de la Lamborghini au venit cu noul Aventador, modelul de top al constructorului italian care înlocuieşte Murcielago, aflat la vânzare din 2001. Inspirat din conceptul Sesto Elemento, Aventador dispune de un motor V12 de 6,5 litri care furnizează 700 de cai-putere ce permit automobilului să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de trei secunde şi să ruleze cu 350 km/h.

Ferrari, principalul concurent al lui Lamborghini, a venit la Geneva cu noul Ferrari Four, un shooting break cu patru locuri şi tracţiune integrală. Ca inovaţie tehnică, în afara tracţiunii integrale, Ferrari FF dispune de un sistem Start/Stop care opreşte motorul la semafor, în oraş. Dar nici Aventador şi nici FF nu sunt automobile "Eco" din niciun punct de vedere.

În ceea ce priveşte constructorii niponi, aceştia au pus accent în continuare pe hibride. În standul Toyota era prezentat noul Prius Hybrid "plug-in", în timp ce Lexus a expus noul său model compact hibrid. Pe de altă parte, în cadrul standului Lexus, cel mai admirat model era supersportivul LFA.

Renault a prezentat la Geneva noul Twizy ZE, cea mai mică maşină electrică a constructorului francez, care va avea un preţ de aproape 7.000 de euro cu toate taxele incluse, iar bateria va putea fi închiriată cu 45 de euro pe lună. Modelul electric seamănă cu un scuter acoperit, dar dispune de patru roţi, două locuri, dar şi de un portbagaj de 50 de litri. Autonomia sa este de 115 km. Alături de versiunea de serie a lui Twizy, Renault a mai prezentat conceptele Captur şi R-Space.

Captur este un model sport, propulsat de un motor diesel de 1,6 litri cu 160 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în opt secunde, având emisii de dioxid de carbon mai mici de 100 de grame per kilometru.

Cel de-al doilea concept Renault - R-Space - are 4,25 m lungime şi anticipează un monovolum de mici dimensiuni pe care Renault îl va produce în următorii ani în clasa compactă sau mică. În cazul modelului prezentat la Geneva, acesta este propulsat de un motor pe benzină supraalimentat de 0,9 litri care dezvoltă 110 CP.

În cazul Dacia, contructorul autohton nu a prezentat niciun model nou în cadrul standului său, în prim-plan fiind modelul care a concurat în competiţia Aicha de Gazelles.