Renault scoate Logan Van din producţie la anul şi creşte capacitatea pentru Duster

Autor: Bogdan Alecu 01.03.2011

Logan Van, versiunea utilitară a gamei Dacia, construită pe platforma lui Logan MCV, va ieşi din fabricaţie anul viitor, aceasta fiind prima decizie din ultimii cinci ani prin care un model Dacia este scos din fabricaţie la uzina de la Mioveni, după ce în 2006 fostul Dacia Pickup, realizat pe platforma vechiului model 1310, a ieşit din producţie.

Logan Van va fi înlocuit în gama Dacia de un viitor vehicul comercial mai mare, care va fi produs din 2012 în Maroc, la viitoarea uzină Dacia din Tanger. Acesta va fi realizat pe platforma viitorului automobil de familie.

La uzina Dacia de la Piteşti s-au produs anul trecut peste 17.700 de modele Logan Van, în creştere cu 6% faţă de anul anterior. Dintre acestea, aproape 90% au fost exportate, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Pe de altă parte, Dacia va lansa anul viitor modelul Duster în Marea Britanie, una dintre cele mai mari pieţe auto europene, unde sunt vizate vânzări de zeci de mii de unităţi, la fel ca în Franţa sau Germania. Astfel, scoaterea din producţie a lui Logan Van va face loc creşterii producţiei SUV-ului.

"Datorită lui Duster deja o parte din producţia lui Sandero a fost transferată către uzina Dacia din Maroc", a spus Vincent Carre, directorul de marketing în cadrul Renault pentru gama entry-level.

Dacia nu va mai prezenta concepte noi în cadrul saloanelor internaţionale auto decât după 2014-2015, în condiţiile în care inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie sunt acum ocupaţi cu înlocuirea şi extinderea gamei actuale.

"Sunt foarte multe proiecte în derulare, iar inginerii noştri sunt preocupaţi de proiectarea unor modele de serie, nu de concepte. Poate după 2014 să vedem noi concepte Dacia", a mai spus Carre.

Dacia va lansa anul viitor două noi modele, un monovolum şi un vehicul comercial realizat pe platforma acestuia. Acestea vor fi primele modele Dacia care nu vor fi asamblate la Mioveni, ci în Tanger, Maroc, la noua uzină Dacia în care Renault investeşte 1 miliard de euro.

"Uzina Dacia de la Mioveni se va concentra în continuare pe producţia SUV-ului Duster pentru care există o cerere ridicată la nivel european, precum şi pe reînnoirea gamei actuale", a spus reprezentantul Renault.

În prima etapă, în care va porni o singură linie de producţie, uzina de la Tanger va putea produce 170.000 de unităţi, iar când va intra în producţie şi cea de-a doua linie, după 2013, capacitatea va creşte la aproape 400.000 de unităţi.

După lanasarea celor două modele care vor fi asamblate în Maroc, Dacia va înlocui actualul model Logan, generaţia următoare urmând a fi lansată cel mai probabil la finele lui 2012 sau la începtul lui 2013.

"Dacă ne uităm la actuala generaţie a lui Logan, aceasta a fost proiectată în primul rând pentru a fi cât mai spaţioasă şi să aibă un preţ cât mai scăzut. Pe locul secund a fost designul. Pentru modelele Dacia care au urmat, Sandero, Logan MCV, designul a fost de asemenea luat în calcul. La fel va fi şi în cazul celei de-a doua generaţii a Logan", a spus Vincent Carre.