Lowe PR s-a asociat cu americanii de la GolinHarris

Autor: Ana Raduta 01.03.2011

Agenţia de relaţii publice Lowe PR, parte a grupului de comunicare Lowe, s-a afiliat la reţeaua internaţională a GolinHarris. Este primul birou pe care americanii îl deschid în Europa Centrală şi de Est.

"Ne uităm de câţiva ani la această regiune, iar România ne-a atras printr-o piaţă a serviciilor de relaţii publice încă tânără, pe care dacă intri acum, ai mari şanse să devii lider în scurt timp. Practic, pe zona de relaţii publice România oferă extrem de multe oportunităţi", spune Fred Cook, preşedinte şi CEO al GolinHarris, agenţia care de o jumătate de secol face PR pentru McDonlad's. Discuţiile cu Lowe PR au început în urmă cu un an şi jumătate, iar contractul de afiliere a fost semnat la sfârşitul anului trecut, acesta fiind, de altfel, şi singurul jucător de pe piaţa locală de relaţii publice care a intrat în atenţia americanilor.

Afilierea presupune schimbarea numelui agenţiei Lowe PR în GolinHarris Bucureşti, precum şi accesul agenţiei din România la portofoliul de clienţi al grupului GolinHarris şi invers. "Targetul nostru pentru piaţa românească sunt însă clienţii multinaţionali şi mai puţin antreprenorii locali, având în vedere că numele GolinHarris este foarte puţin cunoscut aici", a precizat Fred Cook.

Agenţia pe care o conduce este recunoscută în special pentru contractul de 53 de ani pe care îl are cu McDonald's, dar şi pentru serviciile pe care le furnizează pentru clienţi precum Nintendo sau Toyota, de 20, respectiv 10 ani. În momentul de faţă, în portofoliul comun al celor două agenţii se află clienţi precum Unilever, Orange sau Johnson & Johnson.

"Suntem foarte hotărâţi să creştem businessul în regiune şi credem că biroul din România poate fi cel mai bun centru regional pentru clienţii noştri mari", spune Matt Neale, co-managing director al GloinHarris Europe. Deşi Europa Centrală şi de Est abia acum a intrat pe harta celor de la GolinHarris, pe restul continentului au o prezenţă bine consolidată. Biroul central este în Marea Britanie, la Londra, iar Franţa, Germania şi Suedia sunt alte trei ţări pe care americanii au pus accent în ultimii ani.

În ceea ce priveşte conducerea GolinHarris Bucureşti, americanii au decis să nu facă nicio schimbare majoră. Astfel, biroul din România va fi coordonat regional de biroul din Londra, iar Hortensia Năstase va fi în continuare responsabilă de deciziile de management din agenţie, aceasta fiind introdusă, în acelaşi timp, şi în echipa de management a GloinHarris, de la nivel global.

"Afilierea la o reţea globală puternică a fost un obiectiv în dezvoltarea pe care ne-am propus-o încă de la înfiinţarea agenţiei noastre, în anul 2006. Principalul beneficiu al acestei afilieri este accesul echipei noastre la expertiza globală, de care vor beneficia clienţii agenţiei noastre", spune Hortensia Năstase, managing partner la GloinHarris Bucureşti.

Una dintre direcţiile clare pe care americanii vor să le dezvolte şi în România este comunicarea prin social-media, unul dintre cele mai importante canale de comunicare ale momentului. Spre exemplu, în timp ce anul trecut doar 30% din clienţii GloinHarris comunicau şi prin social-media, anul acesta procentul a crescut la 80%, iar această creştere confirmă faptul că vorbim despre cea mai importantă miză din prezent a industriei.

Reţeaua de relaţii publice Golin Harris a fost fondată în 1957 şi face parte din grupul internaţional de marketing şi comunicare Interpublic, de care aparţine, de asemenea, şi grupul Lowe.