7 companii se bat pentru linia de tramvai din Cluj, investiţie de peste 38 mil. euro

Autor: Laurentiu Cotu 03.03.2011

Proiectul de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca, în valoare totală de 163 mil. lei (38,8 mil. euro), a atras interesul a şapte companii de construcţii, care au depus oferte pe portarul electronic de achiziţii publice, SEAP.

Lista ofertanţilor cuprinde companiile Alpine România, filiala locală a grupului de construcţii Alpine, Balzola Construcţii, Societatea de Semnalizări şi Automatizări Feroviare ISAF din Bucureşti, compania Mari Vila, Martini Rose România, Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti şi Swietelski Baugesellschaft mbH.

Companiile participante la această licitaţie au trebuit să îndeplinească mai multe cerinţe, printre care realizarea în ultimii 5 ani a trei contracte de execuţie a unor lucrări similare celor cuprinse în caietul de sarcini (respectiv execuţie linie de tramvai, cu valoarea cumulată de cel puţin 100 mil. lei, fără TVA) şi cifră de afaceri medie pentru anii 2007, 2008, 2009 de minim 100 mil. lei.

Ieri (nr. curent) a avut loc deschiderea ofertelor depuse pe SEAP, cele şapte oferte aflându-se în prezent în evaluare. Compania câştigătoare va realiza lucrări de construcţii complete sau parţiale, lucrări publice, precum şi construcţii de linii de tramvai pe tronsoanele Mănăştur-Piaţa Gării, respectiv Piaţa Gării-Bd. Muncii.

Lucrările pentru primul tronson, Mănăştur-Piaţa Gării, se ridică la 76,8 mil. lei (circa 18 mil. euro), din care suma nerambursabilă este de 55,1 mil. lei (13,1 mil. euro) şi prevăd modernizarea a 11,4 km de cale de tramvai simplă, 630 mp suprafaţă carosabilă refăcută, 10.732 mp strat uzură refăcut, 12 peroane pentru refugiu şi 3.200 mp de spaţiu verde amenajat.


Costul lucrărilor pentru cel de-al doilea tronson, Piaţa Gării-Bd. Muncii, este de 86,2 mil. lei (circa 20 mil. euro), din care fondurile nerambursabile ajung la 65,5 mil. lei (15,5 mil. euro). Lucrările pentru acest tronson prevăd modernizarea a 14,1 km de cale simplă de tramvai, 1.420 mp de suprafaţă carosabilă refăcută, 370 mp de sistem rutier integral refăcut, 15.547 mp strat uzură refăcut, 7.774 ml drenuri, 402 mp spaţiu verde, 3 rampe de acces.

Potrivit reprezentanţilor primăriei Cluj-Napoca, cei care au iniţiat proiectul de modernizare a liniei de tramvai, lucrările pe cele două tronsoane vor începe concomitent, iar durata de execuţie a acestora este de 46 de luni.

La finalul anului trecut, Primăria Cluj-Napoca a contractat un credit de 300 mil. lei (circa 71 mil. euro) de la CEC Bank pe o perioadă de 30 de ani, pentru deconturi la investiţiile planificate, sau în curs de derulare.