Cheltuielile pentru bunuri de larg consum s-au redus anul trecut cu 5%

Autor: Cuncea Elena Cristina 03.03.2011

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scăzut anul trecut cu 5%, în lei, faţă de 2009, produsele de îngrijire personală, tabletele de ciocolată şi băuturile fiind cele mai afectate, în timp ce articolele de îngrijire a locuinţei şi alimentele au suferit cele mai mici pierderi, potrivit GfK. În prima jumătate a anului, declinul înregistrat a fost de 4%, pentru ca în a doua parte, odată cu înăsprirea măsurilor de austeritate, scăderea să fie mai accentuată, de 6%. Cel mai mult au fost reduse cheltuielile cu produsele de îngrijire personală, în monedă naţională scăderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri în volum se numără deodorantele (-19%), şamponul (-14%), dar şi pasta de dinţi şi săpunul de toaletă (-12% fiecare). Analiza pe principalele categorii de bunuri de larg consum arată că segmentul produselor alimentare de bază şi cel al produselor de îngrijire a locuinţei au fost cel mai puţin afectate, valoarea cheltuită fiind cu 3%, respectiv 4% mai mică. În segmentul produselor alimentare, tabletele de ciocolată se remarcă totuşi printr-o scădere mai accentuată, de 17%.