Afacerile Agricover au crescut cu 52%, la 151 mil. euro
Afacerile Agricover, unul dintre cele mai importante grupuri agricole de pe piaţa locală, au crescut anul trecut cu 52%, până la 636,6 milioane de lei (151 de milioane de euro), avansul fiind susţinut de divizia de cereale, care reprezintă aproape 60% din afacerile grupului.
"Evoluţia (afacerilor cu cereale - n. red.) s-a datorat atât
dezvoltării portofoliului de clienţi şi măririi volumului de
achiziţii, cât şi creşterii preţurilor produselor agricole",
explică Robert Arsene, directorul general al Agricover.
Pentru acest an, Arsene îşi propune să crească atât afacerile
Agricover, cât şi profitul companiei cu aproximativ cu 20%. Arsene
spune că afacerile cu cereale au crescut anul trecut cu 63%,
profitul total la nivelul grupului dublându-se.
Agricover colectează cerealele de la fermieri prin intermediul a 32
de baze de recepţie şi silozuri dispuse în nouă judeţe. Capacitatea
totală a depozitelor şi a silozurilor controlate de Agricover este
de 720.000 de tone.
Ceilalţi mari jucători de pe piaţa comerţului cu cereale, precum
Cargill sau Alfred C. Toepfer, au capacităţi de depozitare a
cerealelor care se ridică la 500.000 tone, respectiv 100.000 tone.
Ameropa, alt mare jucător, deţine depozite şi silozuri în
Constanţa în care poate stoca până la 600.000 de tone de
cereale.
Grupul Agricover este structurat în 11 divizii, dintre care cea
responsabilă cu distribuţia input-urilor agricole (îngrăşăminte,
seminţe) a contribuit anul trecut cu 34% la cifra de afaceri
totală. Divizia de distribuţie a input-urilor a înregistrat anul
trecut o creştere de 29%, motorul avansului fiind afacerile cu
îngrăşăminte.
La începutul acestui an Agricover şi-a extins afacerile din
sectorul zootehnic prin lansarea Agricover Food, divizie
responsabilă de comerţul cu animale vii şi carcase, după ce la
jumătatea anului trecut compania a lansat Agricover Vet, divizie
responsabilă de afacerile cu furaje şi comerţul cu medicamente
pentru uz veterinar.
Arsene a declarat în urmă cu o lună că business-ul din zootehnie
este concentrat pe partea de comerţ de animale vii şi carne. În
prezent, Agricover Food, foloseşte capacităţile de abatorizare ale
altor companii. Pe piaţa cărnii de porc Agricover ar putea intra în
competiţie cu gigantul american Smithfield, dar şi cu companiile
româneşti Agricola Bacău, Suinprod Roman sau Caruz Group.
Agricover este prezentă şi în Bulgaria, afacerile din străinătate
ridicându-se la 4 milioane de lei (0,95 milioane euro). Grupul
Agricover este deţinut de investitori iranieni care controlează în
România şi compania Prodal '94, producătorul băuturilor alcoolice
Stalinskaya şi Wembley