Afacerile Agricover au crescut cu 52%, la 151 mil. euro

Autor: Gabriel Razi 08.03.2011

Afacerile Agricover, unul dintre cele mai importante grupuri agricole de pe piaţa locală, au crescut anul trecut cu 52%, până la 636,6 milioane de lei (151 de milioane de euro), avansul fiind susţinut de divizia de cereale, care reprezintă aproape 60% din afacerile grupului.



"Evoluţia (afacerilor cu cereale - n. red.) s-a datorat atât dezvoltării portofoliului de clienţi şi măririi volumului de achiziţii, cât şi creşterii preţurilor produselor agricole", explică Robert Arsene, directorul general al Agricover.
Pentru acest an, Arsene îşi propune să crească atât afacerile Agricover, cât şi profitul companiei cu aproximativ cu 20%. Arsene spune că afacerile cu cereale au crescut anul trecut cu 63%, profitul total la nivelul grupului dublându-se.

Agricover colectează cerealele de la fermieri prin intermediul a 32 de baze de recepţie şi silozuri dispuse în nouă judeţe. Capacitatea totală a depozitelor şi a silozurilor controlate de Agricover este de 720.000 de tone.
Ceilalţi mari jucători de pe piaţa comerţului cu cereale, precum Cargill sau Alfred C. Toepfer, au capacităţi de depozitare a cerealelor care se ridică la 500.000 tone, respectiv 100.000 tone. Ameropa, alt mare jucă­tor, deţine depozite şi silozuri în Constanţa în care poate stoca până la 600.000 de tone de cereale.

Grupul Agricover este structurat în 11 divizii, dintre care cea responsabilă cu distribuţia input-urilor agricole (îngrăşăminte, seminţe) a contribuit anul trecut cu 34% la cifra de afaceri totală. Divizia de distribuţie a input-urilor a înregistrat anul trecut o creştere de 29%, motorul avansului fiind afacerile cu îngrăşăminte.
La începutul acestui an Agricover şi-a extins afacerile din sectorul zootehnic prin lansarea Agricover Food, divizie responsabilă de comerţul cu animale vii şi carcase, după ce la jumătatea anului trecut compania a lansat Agricover Vet, divizie responsabilă de afacerile cu furaje şi comerţul cu medicamente pentru uz veterinar.

Arsene a declarat în urmă cu o lună că business-ul din zootehnie este concentrat pe partea de comerţ de animale vii şi carne. În prezent, Agricover Food, foloseşte capacităţile de abatorizare ale altor companii. Pe piaţa cărnii de porc Agricover ar putea intra în competiţie cu gigantul american Smithfield, dar şi cu companiile româneşti Agricola Bacău, Suinprod Roman sau Caruz Group.

Agricover este prezentă şi în Bulgaria, afacerile din străinătate ridicându-se la 4 milioane de lei (0,95 milioane euro). Grupul Agricover este deţinut de investitori iranieni care controlează în România şi compania Prodal '94, producătorul băuturilor alcoolice Stalinskaya şi Wembley