Transportatorii îi vânează pe furnizorii de componente auto pentru export
Christophe De-Korver, directorul general al Gefco România, care
a preluat conducerea companiei în toamna anului trecut, are în plan
atragerea unui număr cât mai mare de exportatori în portofoliul
firmei de logistică, pe listă fiind Ford România, dar şi furnizorii
de componente ai uzinei de la Craiova precum IAC România.
"Cu Ford România încă există discuţii. Ei lucrează la diferite
scheme pentru cum vor optimiza sistemul logistic la Craiova. Avem
în plan să-i contactăm inclusiv pe cei de la IAC România deoarece
sunt un partener puternic şi dorim să le oferim soluţii", a spus
Christophe De-Korver.
Logistica celor de la Ford se va schimba complet începând cu
momentul în care va intra în producţie viitorul model, în
condiţiile în care americanii nu vor mai importa exclusiv
componente din Turcia pentru a asambla utilitare, ci şi piese
pentru noul model alături de cele produse pe piaţa locală.
Dacia, cel mai mare client
"Noi avem exemplul grupului PSA (Peugeot Citroën - n. red.). Acum
se exportă colecţii SKD (Semi Knocked Down - colecţii de maşini
doar parţial asamblate - n.red.) către uzina din Rusia, dar pe
măsură ce uzina de acolo se va dezvolta, vom veni cu un nou concept
logistic", a subliniat De-Korver.
Anul trecut Gefco a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 33
mil. euro în România, în creştere cu 44%, în condiţiile în care
compania şi-a extins portofoliul cu 24 de clienţi şi 56 de
proiecte. Compania are 150 de clienţi, cel mai mare de pe piaţa
locală fiind Automobile Dacia, pentru care sunt transportate maşini
pe calea ferată către portul Constanţa, dar şi spre Europa Centrală
în ţări precum Italia.
Printre cei mai mari clienţi se numără Kiabi, retailer de textile,
pentru care se asigură transportul din Franţa către România, precum
şi distribuţia pe piaţa locală, dar şi producătorul de
electrocasnice Electrolux, pentru care gestionează fluxurile de
export către Rusia şi Polonia. În acelaşi timp, numărul angajaţilor
companiei a crescut cu 12 persoane, la un total de 82 de
angajaţi.
"Strategia noastră este să ne concentrăm în acest an pe furnizorii
de componente auto, în special în ceea ce priveşte activitatea
internaţională de import-export, iar din 2012 ne vom concentra mai
mult pe piaţa locală."
Compania are în plan deschiderea unor noi centre logistice la Iaşi
şi la Cluj, pe măsură ce businessul de pe piaţa locală se va
dezvolta.
Constanţa poate fi un hub puternic de export
Directorul spune că vrea să investigheze posibilitatea deschiderii
de noi centre anul viitor. "Spre exemplu în Constanţa avem
parteneri prin care operăm, dar dorim să fim prezenţi direct.
Constanţa poate fi un hub foarte puternic atât pentru România, cât
şi pentru Europa. De asemenea luăm în calcul deschiderea unor noi
spaţii la Iaşi şi la Cluj."
Potrivit şefului Gefco posibilitatea de extindere pe piaţa locală
este mare, având în vedere dimensiunile businessurilor
controlate de francezi în Cehia sau Slovacia, precum şi populaţia
de peste 22 de milioane de locuitori.
"România reprezintă acum un proiect foarte mare pentru Gefco
deoarece este cea mai estică ţară a Uniunii Europene care are
acces şi la piaţa din Ucraina, la Marea Neagră, Turcia şi Asia
Centrală, mai ales în condiţiile în care acum vom deschide o nouă
divizie în Kazahstan."
Din volumul total al activităţii Gefco, 70% reprezintă transport
internaţional, importurile şi exporturile deţinând ponderi egale,
iar 30% reprezintă transportul naţional.
"Odată ce creşterea economică a unei ţări trece de 1%, majorarea
transporturilor va fi de peste 5%. Pe de altă parte, pentru a ne
securiza poziţia, ne vom extinde inclusiv pe transportul
internaţional, în special către Rusia. Pe măsură ce preţul
petrolului va creşte, Rusia va deveni din nou o ţară bogată şi
implicit va importa mai multe mărfuri."