Valoarea de piaţă a parcului de retail Militari Shopping Center a scăzut cu 13%

Autor: Marius Oncu - Mediafax 13.03.2011

Valoarea de piaţă a parcului de retail Militari Shopping Center din Capitală a scăzut cu 13% anul trecut, de la 78,86 mil. euro la 69 milioane euro în decembrie 2010, iar veniturile nete din închiriere au urcat cu 18%, de la 5,75 milioane euro la 6,8 milioane euro, după extinderea complexului.

În termeni comparabili, excluzând aportul spaţiului comercial disponibil pentru închiriere în urma extinderii, veniturile net din chirii încasate de Atrium la Militari Shopping Center au scăzut anul trecut cu 2,6%, de la 3,77 milioane de euro la 3,67 milioane de euro, potrivit raportului financiar al dezvoltatorului imobiliar. Rata de ocupare a parcului de retail a scăzut uşor anul trecut, de la o medie de 99,6% în 2009 la 98,1% anul trecut.

Compania deţine şi două terenuri la Arad şi Constanţa, unde urmează să fie dezvoltate parcuri de retail. Valoarea de piaţă a acestor terenuri a scăzut anul trecut cu 7,8%, de la 22,8 milioane de euro la sfârşitul anului 2009 până la 21,54 milioane de euro în decembrie. Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o.