Valoarea de piaţă a parcului de retail Militari Shopping Center a scăzut cu 13%
Valoarea de piaţă a
parcului de retail Militari Shopping Center din Capitală a scăzut
cu 13% anul trecut, de la 78,86 mil. euro la 69 milioane euro în
decembrie 2010, iar veniturile nete din închiriere au urcat cu 18%,
de la 5,75 milioane euro la 6,8 milioane euro, după extinderea
complexului.
În termeni comparabili, excluzând aportul spaţiului comercial
disponibil pentru închiriere în urma extinderii, veniturile net din
chirii încasate de Atrium la Militari Shopping Center au scăzut
anul trecut cu 2,6%, de la 3,77 milioane de euro la 3,67 milioane
de euro, potrivit raportului financiar al dezvoltatorului
imobiliar. Rata de ocupare a parcului de retail a scăzut uşor anul
trecut, de la o medie de 99,6% în 2009 la 98,1% anul trecut.
Compania deţine şi două terenuri la Arad şi Constanţa, unde urmează
să fie dezvoltate parcuri de retail. Valoarea de piaţă a acestor
terenuri a scăzut anul trecut cu 7,8%, de la 22,8 milioane de euro
la sfârşitul anului 2009 până la 21,54 milioane de euro în
decembrie. Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este
grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în
2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a
redenumit-o.