Metrorex a semnat contractul pentru metroul din Drumul Taberei. În mai încep lucrările, în 2014 e gata
Lucrările de construcţie a tronsonului de metrou Râul
Doamnei-Eroilor, ce face parte din magistrala 5 Drumul Taberei -
Pantelimon, vor începe în prima parte a lunii mai, urmând ca în
2014 să fie finalizate.
Metrorex a semnat ieri contractul cu firmele care vor construi
acest tronson, Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta
ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor
ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de
cira 34,6 milioane de euro pe kilometru. Delta ACM 93 este una din
firmele despre care presa a scris că este favorită a PDL, partidul
de la guvernare. Delta ACM 93 a câştigat în perioada 2007-2919
aproape 30% din contractele Primăriei sectorului 3 , unde este
primar vicepreşedintele PDL, Liviu Negoiţă. "Mai durează 50 de zile
până la începerea propriu-zisă a lucrărilor pentru că există
diverse lucrări pregătitoare, se depun scrisori de garanţie de bună
execuţie", a declarat Gheorghe Udrişte, directorul general al
Metrorex.
Noul tronson va deservi 200.000 de bucureşteni şi va avea o lungime
de 6,22 kilometri, urmând să cuprindă nouă staţii (Râul Doamnei,
Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34,
Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor - n.red.), a declarat
Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii.
Finanţarea necesară pentru investiţia în tronsonul Râul Doamnei -
Eroilor va fi asigurată în proporţie de 50% de la bugetul de stat,
restul fiind credit de la Banca Europeană de Investiţii.
Boagiu a mai spus că există planuri şi pentru următorul exerciţiu
financiar al Uniunii Europene (2014-2020), urmând ca investiţiile
în reţeaua de metrou din Capitală să se ridice la 8,5 mld. euro în
această perioadă. Banii vor fi alocaţi construcţiei magistralei 5
Drumul Taberei - Pantelimon, magistralei 6 Piaţa Victoriei -
Otopeni, precum şi achiziţiei de 37 de trenuri noi, dintre care 21
pentru magistrala 5.
Pentru magistrala 7 Bragadiru-Voluntari, ministerul ia în calcul un
parteneriat public privat.
La 30 iunie va fi pus în funcţiune şi tronsonul 1 Mai - Parc
Bazilescu, început în urmă cu 20 de ani.