BMW pregăteşte la Munchen revoluţia maşinilor sport electrice - noul i8 - galerie FOTO
La doar câteva săptămâni de la prezentarea strategiei pentru
"project i", nemţii de la BMW au confirmat existenţa unui al doilea
proiect ca parte a strategiei de a dezvolta o gamă întreagă de
modele cu emisii zero sau foarte reduse - i8 - un model sport cu 2
plus 2 locuri, care va dispune atât de un motor
electric cât şi de unul termic. Acesta va fi comercializat
după 2013 şi va face parte din gama "i" a BMW, cel
de-al doilea sub-brand al constructorului după M Power, care
reprezintă maşinile de înaltă performanţă.
Primul model "i" va fi lansat pe piaţa mondială în 2013 şi va fi
i3, un automobil complet electric, proiectat special pentru
"mega-oraşe" de peste 8 milioane de locuitori. Acesta va avea o
autonomie de cel puţin 160 km iar şasiul va fi realizat complet din
fibră de carbon, fiind totodată primul automobil care utilizează la
scară mare acest material.
BMW i8 a fost prezentat iniţial în cadrul
Salonului Auto de la Frankfurt din 2009 sub numele
de Cision EfficientDynamics.
Potrivit presei din Marea Britanie acesta va
dispune de un motor pe benzină de 1,5 litri
supraalimentat care va ajuta motorul electric de cel puţin 140 CP.
Oficialii BMW nu au dorit să ofere niciun detaliu cu privire la
motorizarea de pe i8. Potrivit acelorlaşi surse, i8 va putea
accelera de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde şi va putea rula cu 250
km/h, performanţele fiind similare cu ale unui M3.
La fel ca şi i3, viitorul i8 va utiliza un şasiu realizat din fibră
de carbon, material ce este de cinci ori mai rezistent decât oţelul
şi cu 50% mai uşor decât acesta, reducerea greutăţii fiind soluţia
preferată în condiţiile în care bateriile motorului electric
îngreunează suplimentar maşina.
Amândouă modele vor fi produse la uzina BMW din
Leipzig, iar şasiul din fibră de carbon va fi realizat la
o uzină din Statele Unite ale Americii.