BMW pregăteşte la Munchen revoluţia maşinilor sport electrice - noul i8 - galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 15.03.2011

La doar câteva săptămâni de la prezentarea strategiei pentru "project i", nemţii de la BMW au confirmat existenţa unui al doilea proiect ca parte a strategiei de a dezvolta o gamă întreagă de modele cu emisii zero sau foarte reduse - i8 - un model sport cu 2 plus 2 locuri, care va dispune atât de un motor electric cât şi de unul termic. Acesta va fi comercializat după 2013 şi va face parte din gama "i" a BMW, cel de-al doilea sub-brand al constructorului după M Power, care reprezintă maşinile de înaltă performanţă.

Primul model "i" va fi lansat pe piaţa mondială în 2013 şi va fi i3, un automobil complet electric, proiectat special pentru "mega-oraşe" de peste 8 milioane de locuitori. Acesta va avea o autonomie de cel puţin 160 km iar şasiul va fi realizat complet din fibră de carbon, fiind totodată primul automobil care utilizează la scară mare acest material.

BMW i8 a fost prezentat iniţial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2009 sub numele de Cision EfficientDynamics.

Potrivit presei din Marea Britanie acesta va dispune de un motor pe benzină de 1,5 litri supraalimentat care va ajuta motorul electric de cel puţin 140 CP. Oficialii BMW nu au dorit să ofere niciun detaliu cu privire la motorizarea de pe i8. Potrivit acelorlaşi surse, i8 va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde şi va putea rula cu 250 km/h, performanţele fiind similare cu ale unui M3.

La fel ca şi i3, viitorul i8 va utiliza un şasiu realizat din fibră de carbon, material ce este de cinci ori mai rezistent decât oţelul şi cu 50% mai uşor decât acesta, reducerea greutăţii fiind soluţia preferată în condiţiile în care bateriile motorului electric îngreunează suplimentar maşina.

Amândouă modele vor fi produse la uzina BMW din Leipzig, iar şasiul din fibră de carbon va fi realizat la o uzină din Statele Unite ale Americii.