Mega Image şi Carrefour au deschis 7 magazine în mai puţin de trei luni
Mega Image şi Carrefour sunt cei mai activi jucători de pe
segmentul supermarketurilor, după ce au deschis cinci, respectiv
două magazine de la începutul anului, iar planurile celor două
reţele nu se opresc aici.
Retailerul francez Carrefour a deschis astăzi la Ploieşti al 34-lea
supermarket din România. Carrefour Market din centrul comercial
Big Sud va fi al doilea supermarket din Ploieşti al Carrefour, după
cel din centrul comercial Winmarkt Grand Center, deschis în
decembrie 2009. Noul supermarket va avea o suprafaţă de aproximativ
600 de metri pătraţi şi va oferi spre vânzare 4.800 de produse,
dintre care peste 1.000 de articole marca proprie Carrefour.
Reprezentanţii Carrefour nu au precizat valoarea investiţiei în
acest magazin, însă potrivit ultimelor date deţinute de ZF aceasta
se situează în jurul a 1,5 mil. euro.
Francezii, care mai activează şi pe segmentul hipermarketurilor, au
deschis în luna februarie un supermarket în Târgovişte. În România,
grupul Carrefour, care anul trecut a obţinut pe piaţa locală
afaceri de 1,13 mld. euro, în scădere cu 0,4% faţă de anul
anterior, operează 34 de supermarketuri şi 23 de
hipermarketuri.
Mega Image, cel mai extins lanţ de supermarketuri din România, a
deschis ieri în localitatea Afumaţi al cincilea magazin din acest
an, după cele din Bolintin Vale şi Piteşti în ianuarie şi alte două
din Bucureşti - Pipera şi Charles de Gaulle - din februarie. În
total, retailerul controlat de grupul belgian Delhaize deţine 77 de
magazine în România, dintre care 65 în Bucureşti, fiind de departe
cel mai extins din Capitală, urmat de Billa cu şase magazine din 56
în total. Gmarket deţine trei spaţii în Capitală din şase în total,
Carrefour şase din 34, iar Interex niciunul dintr-un total de
12.
Retailerul Mega Image deţine pe piaţa locală supermarketurile Mega
Image, magazinele de tip discount Red Market şi magazine de
proximitate Shop&Go, toate acestea fiind contorizate în totalul
de 77. Belgienii au obţinut în 2010 în România venituri de
aproximativ un miliard de lei (238 mil. euro), valoare ce include
TVA, în creştere de la 612 mil. lei (144 mil. euro) în 2009. "Vom
mai deschide un magazin în luna aprilie însă nu pot să vă dau mai
multe detalii", a declarat pentru ZF Raluca Pavel, marketing
manager în cadrul Mega Image. Reprezentanţii Carrefour afirmă la
rândul lor că vor continua expansiunea pe segmentul
supermarketurilor, însă nu oferă date despre numărul acestora,
amplasarea lor sau valoarea investiţiilor. Ei anunţă însă că vor
deschide în 2011 două hipermarketuri - Carrefour Colosseum şi
Carrefour Botoşani.