Mega Image şi Carrefour au deschis 7 magazine în mai puţin de trei luni

Autor: Cristina Roşca 16.03.2011

Mega Image şi Carrefour sunt cei mai activi jucători de pe segmentul supermarketurilor, după ce au deschis cinci, respectiv două magazine de la începutul anului, iar planurile celor două reţele nu se opresc aici.
Retailerul francez Carrefour a deschis astăzi la Ploieşti al 34-lea supermarket din România. Carrefour Mar­ket din centrul comercial Big Sud va fi al doilea supermarket din Ploieşti al Carrefour, după cel din centrul comercial Winmarkt Grand Center, deschis în decembrie 2009. Noul supermarket va avea o suprafaţă de aproximativ 600 de metri pătraţi şi va oferi spre vânzare 4.800 de produse, dintre care peste 1.000 de articole marca proprie Carrefour. Reprezentanţii Carrefour nu au precizat valoarea investiţiei în acest magazin, însă potrivit ultimelor date deţi­nute de ZF aceasta se situează în jurul a 1,5 mil. euro.

Francezii, care mai activează şi pe segmentul hipermarketurilor, au deschis în luna februarie un supermarket în Târgovişte. În România, grupul Carrefour, care anul trecut a obţinut pe piaţa locală afaceri de 1,13 mld. euro, în scădere cu 0,4% faţă de anul anterior, operează 34 de supermarketuri şi 23 de hipermarketuri.
Mega Image, cel mai extins lanţ de supermarketuri din România, a deschis ieri în localitatea Afumaţi al cincilea magazin din acest an, după cele din Bolintin Vale şi Piteşti în ianuarie şi alte două din Bucureşti - Pipera şi Charles de Gaulle - din februarie. În total, retailerul controlat de grupul belgian Delhaize deţine 77 de magazine în România, dintre care 65 în Bucureşti, fiind de departe cel mai extins din Capitală, urmat de Billa cu şase magazine din 56 în total. Gmarket deţine trei spaţii în Capitală din şase în total, Carrefour şase din 34, iar Interex niciunul dintr-un total de 12.

Retailerul Mega Image deţine pe piaţa locală supermarketurile Mega Image, magazinele de tip discount Red Market şi magazine de proximitate Shop&Go, toate acestea fiind contorizate în totalul de 77. Belgienii au obţinut în 2010 în România venituri de aproximativ un miliard de lei (238 mil. euro), valoare ce include TVA, în creştere de la 612 mil. lei (144 mil. euro) în 2009. "Vom mai deschide un magazin în luna aprilie însă nu pot să vă dau mai multe detalii", a declarat pentru ZF Raluca Pavel, marketing manager în cadrul Mega Image. Reprezentanţii Carrefour afirmă la rândul lor că vor continua expansiunea pe segmentul supermarketurilor, însă nu oferă date despre numărul acestora, amplasarea lor sau valoarea investiţiilor. Ei anunţă însă că vor deschide în 2011 două hipermarketuri - Carrefour Colosseum şi Carrefour Botoşani.