UPC despre scăderea de 2% din 2010: E foarte bine având în vedere contextul

Autor: Adrian Seceleanu 17.03.2011

UPC România, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a obţinut în anul 2010 venituri de 120,9 mil. euro, în scădere cu 2,03% faţă de anul precedent, arată datele financiare finale publicate de grupul american Liberty Global, proprietarul operatorului.

UPC şi-a redus ritmul de scădere al veniturilor după ce în 2008 şi 2009 acesta atinsese valori de 15 şi 16%.

Anul trecut compania şi-a redus cu 7% numărul de abonamente la televiziune, net şi telefonie pe fondul competiţiei dure cu rivalii de la RCS&RDS şi Romtelecom.

Rezultatele pe 2010 sunt "foarte bune" având în vedere situaţia de pe piaţă, a comentat cifrele pentru ZF Iulia Florea, directorul operaţional al UPC România. "Considerăm că rezultatele pe anul 2010, respectiv o scădere cu doar 2% a cifrei de afaceri, sunt foarte bune ţinând cont de contextul economic şi de trendul general al industriei."

Romtelecom, unul dintre cei mai mari rivali ai UPC, a anunţat pentru 2010 venituri de 717 mil. euro, în scădere cu 8%.

În altă ordine de idei, potrivit datelor din raportul Liberty Global, UPC România a reuşit să-şi diminueze în 2010 cheltuielile, inclusiv pe cele generate de facturile neîncasate. Una dintre explicaţii pentru îmbunătăţirea rezultatelor o reprezintă evaluarea mai atentă a riscurilor potenţiale generate de clienţii companii, explică Iulia Florea. "În 2010 unul dintre obiectivele noastre a fost reducerea costurilor (...). Această reducere fiind rezultatul direct al unui proces de colectare a creanţelor îm­bunătăţit atât pe segementul rezidenţial, cât şi pe cel de B2B. Politica noastră de vânzare a avut în vedere o revizuire mult mai atentă a clienţilor B2B. În acest fel s-a redus riscul de neplată a facturilor."

UPC este ţinta de achiziţie a rivalului său RCS&RDS, o tranzacţie care dacă s-ar realiza, ar crea un "monstru" pe piaţa telecom românească.