Tableta BlackBerry PlayBook iese pe piaţă pe 19 aprilie, cu preţuri pornind de la 500 de dolari

Autor: Ştefan Vrabie 22.03.2011

Research In Motion, producătorul canadian al telefoanelor BlackBerry, a anunţat că va lansa tableta PlayBook în Statele Unite pe 19 aprilie, scrie Bloomberg. Noul produs de la RIM va concura direct cu tableta iPad 2, oferită de Apple. Versiunea Playbook cu memorie de 16 GB va costa 499 de dolari, cea de 32 GB va avea un preţ de 599 de dolari, iar versiunea de 64 GB, 699 de dolari, conform comunicatului de presă lansat azi de companie.

Anunţul pune capăt săptămânilor de speculaţii cu privire la data când compania va începe să vândă PlayBook pentru a răspunde liderului de piaţă Apple. Compania Apple, care a vândut mai mult de 15 milioane de tablete anul trecut, a raportat că mai mult de 65% din cele mai mari companii din Statele Unite folosesc sau testează tableta iPad. Printre aceste companii se numără JPMorgan Chase, Sears Holdings şi DuPont.

RIM a prezentat noua tabletă unui număr "semnificativ" de companii, iar interesul acestora pentru PlayBook este "foarte mare", a declarat Jim Tobin, vicepreşedintele serviciilor software pentru afaceri de la RIM. Preţurile pentru cele trei modele PlayBook sunt exact aceleaşi ca pentru modelele iPad, făcându-le astfel "foarte competitive", a spus Mike Abramsky, analist la firma de cercetare RBC Capital Markets. Playbook va avea la lansare peste 20.000 de unităţi puse în vânzare în magazine din Statele Unite şi Canada.