ING închide centrul de servicii de la Cluj

Autor: Laurentiu Cotu 23.03.2011

Grupul ING pregăteşte închiderea centrului de servicii inaugurat la Cluj în urmă cu doar jumătate de an, pentru care au fost recrutaţi până în prezent 185 de oameni.

Decizia este surprinzătoare în condiţiile în care, la începutul acestui an, conducerea ING Service Center Europe anunţa că intenţionează să angajeze în 2011 peste 400 de oameni, după ce anul trecut au fost recrutate circa 185 de persoane.

Mai mult, oficialii centrului de servicii de la Cluj spuneau la începutul anului că vor continua planificările iniţiale, urmând ca până la finele lui 2013 ING Service Center Europe să numere aproximativ 1.000 de angajaţi. Decizia de încetare a activităţilor de la Cluj a venit ca urmare a schimbării strategiei diviziei de asigurări, care a renunţat la centralizarea operaţiunilor în favoarea flexibilizării serviciilor.

"Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie să direcţionăm toate eforturile înspre a răspunde nevoilor clienţilor noştri. Acest obiectiv este cel mai bine atins la nivel local, în fiecare ţară. ING a decis să înceteze operaţiunile centrului regional de servicii din Cluj-Napoca, însă, cu toate acestea, decizia nu va avea niciun impact asupra clienţilor ING sau asupra contractelor acestora", a spus David Knibbe, CEO al ING Insurance Central and Rest of Europe (CRE).

Oficialul ING consideră că decizia de a renunţa la activităţiile ING Service Center Europe din Cluj-Napoca îi va afecta în special pe angajaţii centrului, în condiţiile în care, operaţiunile bancare şi de asigurări ale ING din România precum şi prezenţa ING Asigurări în regiune nu vor avea de suferit.

''Oamenii care lucrează în centrul regional de servicii de la Cluj au carte de muncă, fiind angajaţi pe o perioadă nedeterminată. Aceştia îşi vor pierde locul de muncă, însă intenţia noastră este de susţinere a lor în găsirea unui nou loc de muncă. În următoarea perioadă de timp vor fi retransferate operaţiunile aduse până în prezent în România. Reducerea volumului de activitate se va desfăşura pe parcursul câtorva luni'', a declarat pentru ZF Transilvania Raluca Deac, ofiţer de comunicare al ING Service Center Europe.

Aproximativ 90% dintre angajaţii centrului de servicii ING de la Cluj sunt absolvenţi cu studii superioare, iar în proporţie de 70-80% recrutările erau internalizate prin departamentul de resurse umane ING Service Center Europe. De recrutarea angajaţilor se mai ocupau companiile Manpower şi Lugera&Makler.

''Noi ne-am ocupat de recrutările pentru departamentul de operaţiuni. Datorită faptului că există clauze de confidenţialitate nu pot face publice informaţii ce ţin de aceste contracte. În afară de recrutările pentru centrul regional de servicii din Cluj, mai avem şi alte colaborări cu ING'', a declarat pentru ZF Transilvania Liliana Graure, branch manager Manpower, agenţia din Cluj-Napoca.

Centrul Regional de Servicii din Cluj-Napoca a fost deschis pentru a unifica activităţile departamentelor financiar, IT, operaţiuni şi risc din 7 ţări: Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Spania, Grecia şi România. Până în prezent au fost transferate procesele din Cehia şi Slovacia, urmând ca în acest an să fie transferate operaţiunile din Ungaria.

Centrul regional de servicii ING de la Cluj-Napoca a fost proiectat pentru a lucra pentru 11 milioane de clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Spania şi Grecia, în momentul în care ajungea la capaci­tate maximă.

ING Service Center Europe trebuia să se ocupe de raţionalizarea şi optimizarea operaţiunilor din regiune, îmbunătăţirea servicilor pentru clienţi si creşterea eficienţei activităţii de asigurări de viaţă. Unitatea de la Cluj trebuia să unifice activităţile departamentelor financiar, IT, risc şi operaţiuni, oferind servicii comune de back-office pentru clienţii de asigurări din ţările ING Asigurări Europa Centrală. Prin centralizarea mai multor servicii la Cluj-Napoca, ING vroia să obţină o reducere a costurilor operaţionale la nivelul companiilor de asigurări de viaţă pe care le deţine în regiune.

ING Service Center Europe se află în incinta clădirii de birouri Amera Tower din Cluj. Imobilul are 12 nivele, şi o suprafaţă totală de 8.900 mp din care suprafaţa utilă închiriabilă este de 5.800 mp. Proiectul a fost dezvoltat de omul de afaceri clujean Adam Ambrus în urma unei investiţii de circa 5 mil. euro. ING România este parte a ING Group din Olanda care oferă servicii bancare, asigurări şi management al activelor pentru 85 de milioane de clienţi din peste 40 de ţări.