Reportaj ZF: Cum arată BMW Classic Center, "seiful" în care constructorul german îşi păstrează istoria

Autor: Bogdan Alecu 24.03.2011

La aproape 15 minute de mers cu maşina de centrul oraşului Munchen, constructorul german a amenajat BMW Group Classic - un centru în care BMW restaurează modele de colecţie, maşini de curse dar şi locul unde "depozitează" maşinile care nu sunt prezentate în cadrul BMW Museum. Astfel, dacă la muzeul BMW de lângă uzina din Munchen este prezentată istoria "oficială", la BMW Classic este prezentată cea "ascunsă".

Primul lucru care anunţă ca nu avem de-a face cu o clădire obişnuită este faptul că din clădire "ies" pe un tunel din sticlă trei modele BMW Isetta din anii 50, probabil cele mai mici vehicule create vreodată de constructorul german, în afară de motociclete. Înauntru, pe trei etaje, sunt prezentate modele istorice ale BMW dar şi Rolls Royce sau MINI, celelalte două mărci ale grupului german.

Între primul şi al doilea etaj, BMW a amenajat un loc special în care sunt prezentate condiţiile în care cel mai des descoperă ei maşinile de colecţie - în hambare, ambandonate, cu piese lipsă sau ruginite. În cazul de aici este prezentat un BMW din anii 30 care a aparţinut unui român. Maşina a fost importată în România înainte de cel de-al Doilea Război Mondial. Atunci când armata germană a intrat în Bucureşti proprietarul a decis să dezasambleze maşina pentru a nu-i fi confiscată. Într-un final maşina a fost asamblată în anii 60 atunci când proprietarul a folosit-o să fugă din ţară. Atunci când a ajuns cu maşina la Munchen, aceasta a fost donată muzeului.

Printre modelele expuse în BMW Classic se numără inclusiv un Seria 8 Cabrio 850Ci, model care a fost a fost anulat cu o zi înainte să intre în producţia de serie, iar în centrul Classic se regăseşte singurul model asamblat în versiune de serie.

Tot din seria modelelor care nu sunt prezentate în BMW Museum sunt şi modelele Seria 7 şi Z8 din seria James Bond dar şi maşinile de Formula 1 din anii 80 dar şi 90.