14 mărci auto şi-au adaptat discounturile la programul „Rabla“ şi speră chiar la dublarea vânzărilor
Odată cu demararea programului "Rabla" din acest an majoritatea importatorilor şi dealerilor de pe piaţa locală au demarat noi campanii de discounturi pentru a atrage clienţi.
Astfel 14 din cele 43 de mărci de autoturisme prezente pe piaţa locală au publicat deja pe site-urile oficiale oferte legate de programul Rabla, în speranţa de a atrage mai mulţi clienţi în centrele de vânzare. Promovarea se îndreaptă către clienţii persoane fizice, după o perioadă de aproape două luni în care vânzările de maşini s-au derulat aproape exclusiv către companii. Astfel, din 8.600 de autoturisme vândute în primele două luni, aproape 75% au mers către firme, care nu utilizează programul de casare.
Unde se promovează
Atât dealerii, cât şi importatorii aleg în special ca mediu de promovare internetul urmat de TV. "Ofertele disponibile ale Ford în cadrul programului de casare sunt mediatizate pe toate canalele, inclusiv print, online, reclame TV şi radio", a spus Henrik Nenzen, şeful diviziei de importuri a Ford România.
Dealerii se aşteaptă ca şi anul acesta cele mai bine vândute maşini din cadrul programului să fie cele din gama "entry level", cum sunt Ford Ka, Fiesta sau Focus în cazul Ford sau Chevrolet Aveo, Spark Cruze, Opel Corsa şi Astra, Citroën C1, C3 şi C4, dar şi Suzuki SX4, Spash sau Swift. La nivelul lui 2010, pe fondul programului "Rabla", vânzările din luna martie s-au dublat faţă de luna anterioară, la aproape 9.400 de autoturisme. Pe fondul acestui program, importatorii se aşteaptă la o dublare a vânzărilor comparativ cu perioada anterioară programului. În 2010, mai mult de jumătate din vânzările de maşini noi au fost realizate în urma programului Rabla.
Aşteptări optimiste
"Nu putem estima exact cu cât va creşte piaţa totală datorită programului «Rabla», dar în ceea ce priveşte marca Ford ne aşteptăm ca demararea acestuia să atragă o creştere a vânzărilor de peste 100% pe fondul ofertelor", a subliniat Nenzen. Astfel, dacă în februarie Ford a vândut pe piaţa locală 243 de autoturisme, în aprilie vânzările ar trebui să atingă cel puţin nivelul de 500 de unităţi.
În condiţiile în care programul de casare din acest an a demarat pe 18 martie, iar vânzările de maşini ar fi la un nivel de aproximativ 4.000 de autoturisme în martie, scăderea ar ajunge la aproape 60%, cea mai puternică din ultimele 12 luni.
Dealerii auto se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de maşini în următoarele săptămâni pe măsură ce numărul clienţilor din centrele auto a început să crească. De partea cealaltă, unităţile Remat spun că numărul cererilor este mult mai mic decât anul trecut, când s-au casat aproape 190.000 de rable. Casarea maşinilor în cadrul unităţilor de tip REMAT a demarat pe 18 martie, în timp ce livrarea efectivă a maşinilor va avea loc în următoarele două săptămâni, pe măsură ce vor fi aprobate dosarele cu tichetele valorice.