14 mărci auto şi-au adaptat discounturile la programul „Rabla“ şi speră chiar la dublarea vânzărilor

Autor: Bogdan Alecu 27.03.2011

Odată cu demararea programului "Rabla" din acest an majoritatea importatorilor şi dealerilor de pe piaţa locală au demarat noi campanii de discounturi pentru a atrage clienţi.



Astfel 14 din cele 43 de mărci de autoturisme prezente pe piaţa locală au publicat deja pe site-urile oficiale oferte le­ga­te de programul Rabla, în speranţa de a atrage mai mulţi clienţi în cen­­trele de vânzare. Promovarea se în­dreap­tă către clienţii persoane fizice, după o perioadă de aproape două luni în care vân­zările de maşini s-au derulat aproa­pe exclusiv către companii. Ast­fel, din 8.600 de autoturisme vân­dute în primele două luni, aproape 75% au mers către firme, care nu utilizează programul de casare.

Potrivit unei analize realizate de ZF, cele mai mari discounturi din piaţă se regăsesc în cazul modelelor Ford Focus al căror preţ este redus cu 6.560 de euro, de la 16.550 de euro la 9.990 de euro, dis­coun­tul fiind compus din cel de 2.700 de euro - adică cele trei vouchere de 900 de euro fiecare din cadrul programului "Rabla" - şi reducerea oferită de im­por­tator. Pe locul secund se află Nissan Note cu o reducere de 5.510 de euro la 7.980 de euro, iar pe trei Seat Ibiza cu 5.089 de euro la 6.963 de euro. Datele legate de oferte au fost culese de ZF de pe site-urile companiilor în 23 martie.

Unde se promovează

Atât dealerii, cât şi importatorii aleg în special ca mediu de promovare internetul urmat de TV. "Ofertele disponibile ale Ford în cadrul programului de casare sunt mediatizate pe toate canalele, inclusiv print, online, reclame TV şi radio", a spus Henrik Nenzen, şeful di­vi­ziei de im­por­tu­ri a Ford România.

În cazul dealerilor con­trolaţi de grupul Ră­dăcini, care comercializează mărcile Opel, Chevrolet, Mazda şi Citroën, "ofertele din cadrul programului de casare sunt în special promovate la televizor şi online, dar şi în cadrul eve­ni­mentelor organizate", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a gru­pului Rădăcini.

Dealerii se aşteaptă ca şi anul acesta cele mai bine vândute maşini din cadrul programului să fie cele din gama "entry level", cum sunt Ford Ka, Fiesta sau Focus în cazul Ford sau Chevrolet Aveo, Spark Cruze, Opel Corsa şi Astra, Citroën C1, C3 şi C4, dar şi Suzuki SX4, Spash sau Swift. La nivelul lui 2010, pe fondul progra­mu­lui "Rabla", vânzările din luna martie s-au dublat faţă de luna anterioară, la aproape 9.400 de auto­turisme. Pe fondul acestui program, im­por­tatorii se aşteaptă la o dublare a vânzărilor comparativ cu perioada anterioară programului. În 2010, mai mult de jumătate din vânzările de maşini noi au fost realizate în urma programului Rabla.

Aşteptări optimiste

"Nu putem estima exact cu cât va creşte piaţa totală datorită programului «Rabla», dar în ceea ce priveşte marca Ford ne aşteptăm ca demararea acestuia să atragă o creştere a vânzărilor de peste 100% pe fondul ofertelor", a subliniat Nenzen. Astfel, dacă în februarie Ford a vândut pe piaţa locală 243 de autoturisme, în aprilie vânzările ar trebui să atingă cel puţin nivelul de 500 de unităţi.

În condiţiile în care programul de casare din acest an a demarat pe 18 martie, iar vânzările de maşini ar fi la un nivel de aproximativ 4.000 de autoturisme în martie, scăderea ar ajunge la aproape 60%, cea mai puternică din ultimele 12 luni.

Centrele Remat spun că cererea e mai mică

Dealerii auto se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de maşini în următoarele săptămâni pe măsură ce numărul clienţilor din centrele auto a început să crească. De partea cealaltă, unităţile Remat spun că numărul cererilor este mult mai mic decât anul trecut, când s-au casat aproape 190.000 de rable. Casarea maşinilor în cadrul unităţilor de tip REMAT a demarat pe 18 martie, în timp ce livrarea efectivă a maşinilor va avea loc în următoarele două săptămâni, pe măsură ce vor fi aprobate dosarele cu tichetele valorice.