Test auto ZF: Renault Laguna Coupe 4Control, sau cum francezii vor să cucerească segmentul sport. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 28.03.2011

Cunoscut pe piaţa locală în special pentru modelele mai accesibile, Renault doreşte să se impună acum şi pe segmentul maşinilor sport, cu Laguna Coupe. În plus faţă de coupeurile "tradiţionale", acum Laguna dispune şi de sistemul 4Control care permite "rotirea" şi a roţilor din spate nu doar a celor faţă atunci când se abordează un viraj.

Dacă anul trecut am testat modelul echipat cu motorul pe benzină de 2,0 litri şi transmisie automată, combinaţie nu tocmai pe placul celor ce doresc un automobil sportiv, anul acesta am testat versiunea diametral opusă - cu motor diesel şi cutie de viteze manuală.

Şi nu este vorba despre orice diesel, ci de versiunea de top a celui de 2,0 litri dCi care dispune de 180 CP şi 400 Nm. Acesta este cuplat la o cutie manuală cu şase viteze, bine etajată şi cu o timonerie plăcută a levierului.

Principala noutată a modelului testat o reprezintă sistemul 4Control. Acesta a fost dezvoltat de Renault îpreună cu divizia Renault Sport şi reprezintă un şasiu cu patru roţi directoare. Controlul direcţiei este gestionat de o unitate electronică ce măsoară în permanenţă viteza de deplasare, unghiul de bracare al volanului, informaţiile venite de la ABS, ESP plus stilul de condus abordat.

Astfel, până la viteze de 60 km/h roţile spate virează în sens opus celor din faţă pentru a oferi o manevrabilitate mai bună în spaţii restrânse, cum ar fi parcările iar peste 60 km/h roţile spate virează în aceeaşi direcţie cu cele faţă pentru a se evita supravirarea. Astfel se reduce forţa centrifugă care acţionează asupra maşinii în virajele abortate mai sportiv. Mai mult, sistemul acţionează şi independent, fără intervenţia celui de la volan atunci când sunt depistate acceleraţii laterale specifice unui derapaj.

Cu toate că nu discutăm de un sistem revoluţionar, acesta se regăseşte momentan numai în segmentul de lux, fiind relansat odată cu noua Serie 7 de la BMW echipat cu Active Steering.

Cu toate că la prima vedere sistemul pare sofisticat şi că ar necesita o perioadă de acomodare, nu a fost cazul. Maşina s-a dovedit a fi una la fel de manevrabilă ca una de segment compact, cu toate că în acest caz era vorba de un coupe de clasă medie. Suspensia este ceva mai dură decât în cazul modelului Laguna cu cinci uşi, dar ceea ce permite abordarea unui stil de condus mai dinamic.

În ceea ce priveşte consumul, deşi motorul se apropie de pragul de 200 CP, consumul mediu indicat de computerul de bord nu a depăşit valoarea de 8,5 litri/100 km. Acesta este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 223 km/h.

Preţul de bază al modelului Laguna Coupe cu motorul de 2,0 litri dCi şi echipare GT este de 27.350 de euro cu TVA inclus. Echiparea include faruri bi-xenon, senzori de parcare, geamuri electrice.

Modelul de test avea un preţ de 31838 de euro, în condiţiile în care echiparea sa includea sistem audio Bose cu zece incinte acustice, scaune faţă electrice şi încălzite, faruri adaptice şi sistem de navigaţie cu display de şapte inchi.