Cum ştii că RCS vrea să cumpere UPC din participarea la drepturile de difuzare ale Ligii I de fotbal
Cum Liga Profesionistă de Fotbal a schimbat regulile de la
licitaţie pentru drepturile de difuzare a Ligii I de
Fotbal (inclusiv) după discuţii cu Consiliul
Concurenţei, un operator de pe piaţa locală de telecomunicaţii ca
RCS&RDS sau Romtelecom ar trebui să se lupte să câştige toate
cele şapte pachete scoase în joc pentru a putea avea o
exclusivitate reală şi pentru a putea atrage astfel clienţi,
comentează surse de pe piaţa de comunicaţii.
"Pachetele sunt uniforme deci au valoare doar împreună. Dacă există
mai mulţi câştigători diferiţi valoarea se pierde", comentează
pentru ZF un manager de pe piaţă.
În aceste condiţii, toţi ochii vor fi pe RCS&RDS, iar
fiecare mutare a gigantului va fi analizată "la sânge". Cum arată
în acest moment pariurile din piaţă? Dacă RCS va licita pentru
unul, două sau trei pachete atunci înseamnă că operatorul ştie că
va obţine un milion de clienţi de la UPC şi păstrează bani pentru
achiziţie.
"RCS&RDS fie ia totul pe bani mulţi, fie nu ia nimic. Dar dacă
RCS ia tot atunci compania se va încărca cu nişte costuri care s-ar
bate cap în cap cu intenţia vehiculată de preluare a UPC. Dacă RCS
nu se va lupta pentru mai multe pachete atunci decizia poate fi
interpretată că operatorul nu mai este interesat pentru că ştie că
oricum va lua clienţii UPC".