Cum ştii că RCS vrea să cumpere UPC din participarea la drepturile de difuzare ale Ligii I de fotbal

Autor: Adrian Seceleanu 31.03.2011

Cum Liga Profesionistă de Fotbal a schimbat regulile de la licitaţie pentru drepturile de difuzare a Ligii I de Fotbal (inclusiv) după discuţii cu Consiliul Concurenţei, un operator de pe piaţa locală de telecomunicaţii ca RCS&RDS sau Romtelecom ar trebui să se lupte să câştige toate cele şapte pachete scoase în joc pentru a putea avea o exclusivitate reală şi pentru a putea atrage astfel clienţi, comentează surse de pe piaţa de comunicaţii.

"Pachetele sunt uniforme deci au valoare doar împreună. Dacă există mai mulţi câştigători diferiţi valoarea se pierde", comentează pentru ZF un manager de pe piaţă.

În aceste condiţii, toţi ochii vor fi pe RCS&RDS, iar fiecare mutare a gigantului va fi analizată "la sânge". Cum arată în acest moment pariurile din piaţă? Dacă RCS va licita pentru unul, două sau trei pachete atunci înseamnă că operatorul ştie că va obţine un milion de clienţi de la UPC şi păstrează bani pentru achiziţie.

"RCS&RDS fie ia totul pe bani mulţi, fie nu ia nimic. Dar dacă RCS ia tot atunci compania se va încărca cu nişte costuri care s-ar bate cap în cap cu intenţia vehiculată de preluare a UPC. Dacă RCS nu se va lupta pentru mai multe pachete atunci decizia poate fi interpretată că operatorul nu mai este interesat pentru că ştie că oricum va lua clienţii UPC".