După doi ani de investiţii, UPC trece pe primul loc la viteza la net

Autor: Adrian Seceleanu 31.03.2011

UPC, numărul trei pe piaţa locală de internet fix de mare viteză, a lansat în 12 oraşe serviciile sale de net prin cablu cu viteze de descărcare a datelor de până la 120 Mbps, depăşindu-şi astfel în premieră, din acest punct de vedere, rivalii de la RCS&RDS şi Romtelecom.

Subsidiara locală a companiei americane s-a confruntat de-a lungul timpului cu critici în legătură cu viteza serviciilor sale de date pentru clienţii din retail, astfel că operatorul a investit în ultimii doi ani în infrastructură, respectiv în implementarea platformei Eurodocsis 3.0, pentru a putea lansa pachete cu performanţe mai mari decât cele ale rivalilor. UPC avea la finele anului trecut 255.000 de clienţi pe internet fix, faţă de aproximativ un milion la Romtelecom şi peste 1,1 milioane la RCS&RDS. UPC ar putea oferi servicii de internet în 1,6 milioane de gospodării din România fără a-şi extinde reţeaua, potrivit datelor privind acoperirea infrastructurii de cablu publicate de grupul Liberty Global, proprietarul operatorului.

După lansări graduale în mai multe ora­şe din ţară - demarate în Cluj anul trecut -, UPC intră acum în luptă pentru clienţi şi pe piaţa-cheie a Capitalei - cel mai important "teatru de război" pentru serviciile de net din ţară, având în vedere că aici există şi cel mai mare număr de clienţi cu venituri peste medie.

Noile abonamente de date sunt disponibile şi în Timişoara, Deva, Curtea de Argeş, Focşani, Ploieşti, Constanţa, Brăila, Galaţi, Roman şi Buzău.

Compania şi-a reconfigurat întreg pachetul de servicii de date şi a lansat şi două noi pachete de servicii care combină internet, televiziune şi telefonie fixă.

"Lansăm în premieră cele mai mari viteze de download disponibile la acest moment pe segmentul rezidenţial - până la 120 Mbps. După investiţiile în reţea din ultimii doi ani şi lansarea în iulie 2010 a serviciului de internet Business Fiber Power pentru clienţii companii, a sosit momentul lansării pentru segmentul reziden­ţial", a declarat Iulia Florea, directorul operaţional al UPC România.

Ea crede că piaţa de date are încă potenţial de creştere, având în vedere numărul mic al românilor care folosesc în prezent serviciile de date. "42% din români au acces la internet, iar 23% din aceştia au o conexiune broadband. Cifrele ne arată aşadar că piaţa locală de servicii de internet este departe de saturare. Lansările pe care le anunţăm astăzi completează oferta UPC, strategia noastră de business întregindu-se prin adăugarea în portofoliu a serviciului de internet prin cablu cu cea mai mare viteză disponibilă la acest moment în România", a adăugat Iulia Florea.

Pachetele triple play lansate de UPC au preţuri de 45 de lei , respectiv 70 de lei (fără TVA), pentru care operatorul oferă fără costuri mediabox-ul digital şi aparatul telefonic.

Potrivit datelor de pe piaţă, UPC este ţinta de achiziţie a rivalilor de la RCS&RDS, o companie controlată de omul de afaceri din Oradea Zoltan Teszari.