Sarantis, proprietarul Elmiplant, a avut anul trecut afaceri de 37,6 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 31.03.2011

Sarantis, proprietarul producătorului de cosmetice Elmiplant, a obţinut anul trecut în România venituri de 37,67 mil. euro, nivel aproape similar cu cel din anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei elene.

Astfel, veniturile producătorului elen s-au stabilizat anul trecut, după ce în 2009 compania consemnase un declin în jurul a 13% în România, de la 43,8 mil. euro.

Profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) al Sa­rantis în România a fost de 2,64 mil. euro, cu aproape 17% mai mare decât în anul anterior. Ro­mânia este a treia cea mai importantă piaţă pentru companie după valoarea veniturilor, după Gre­cia - ţara mamă, unde veniturile companiei au fost de 78 mil. euro, mai mult de o treime din total - şi Polonia. În portofoliul companiei există pro­duse cosmetice (STR*, BU, C-THRU, La Prairie, Ju­vena, Paco Rabanne, Carolina Herrera), de să­nă­tate şi îngrijire (Johnson & Johnson, Glaxo­Smith­Kline) şi produse pentru îngrijirea lo­cuinţei (Fino, Camel). Începând cu luna februarie a acestui an, compania a devenit distribuitorul ex­clu­siv în România al produselor EVYAP - Duru, Fax, Arko.

În 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul di­viziei din România, pro­ducătorul cosmeticelor Elmi­plant pentru 6,5 mil. euro. Sarantis a obţinut anul trecut la nivel mon­dial o cifră de afaceri de 220 mil. euro şi un EBIT de 17,55 mil. euro.

Piaţa românească de cosmetice, incluzând sumele din direct selling şi retail, se ridică la circa 700-800 milioane de dolari, potrivit estimărilor lui Răzvan Diraţian, directorul comercial al Avon Ro­mânia & Moldova, ceea ce înseamnă că un român alocă aproximativ 30-35 de dolari pe an pe astfel de produse, la jumătate faţă de alţi europeni.