Boagiu a semnat pentru un şef la Tarom, apoi 14 zile a susţinut că nu a găsit om

Autor: Mirabela Tiron 03.04.2011

Anca Boagiu, ministrul transporturilor, care anunţa pe 22 martie că nu a găsit un director general pentru Tarom şi că ia în calcul inclusiv varianta managementului privat, semnase încă din 14 martie un ordin în baza căruia Gabriela Bordea, directorul de vânzări al companiei, urma să preia atribuţiile funcţiei de director general.

"În baza Ordinului 172/14.03.2011 al ministrului transporturilor şi infrastructurii, Gabriela Bordea a preluat (de la 1 aprilie-n.red.) atribuţiile funcţiei de director general al Tarom", au transmis oficialii Tarom într-un comunicat pe 1 aprilie. Boagiu susţinuse pe 28 martie, la un seminar ZF, că nu a găsit încă un director general pentru Tarom şi că va da chiar şi anunţuri în Financial Times pentru recrutarea unuia. Mai mult, pe 24 martie, ea declarase, la un alt seminar, că ar introduce management privat la companiile de stat, aceasta fiind cea mai bună soluţie. Şi la o conferinţă pe presă din 22 martie susţinuse că "deocamdată căutăm şef la Tarom", deşi semnase ordinul de numire încă din 14 martie.

Comunicatul Tarom transmis la începutul acestei luni este singura poziţie oficială pe care ZF a avut-o la dispoziţie ieri, în condiţiile în care nici reprezentanţii Tarom, nici cei ai Ministerului Transporturilor nu au răspuns unor solicitări suplimentare legate de noul şef al Tarom.

În documentul oficial prezentat vineri de compania de stat se arată că Gabriela Bordea a preluat "atribuţiile funcţiei de director general al Tarom", fără a preciza dacă este vorba de un interimat sau de un mandat pe mai mulţi ani.

ZF a încercat ieri să afle cum ordinul de numire a Gabrielei Bordea fusese semnat în 14 martie 2011, în condiţiile în care cu o săptămână mai târziu, pe 22 martie, Anca Boagiu, ministrul transporturilor, spunea că "deocamdată căutăm şef la Tarom".

Boagiu nu a putut fi contactată pentru lămuriri până la închiderea ediţiei.

Atât la Tarom, cât şi la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), companii cu afaceri de aproape 400 de milioane de euro, unde directorii generali şi-au dat demisiile în martie, Anca Boagiu a promovat oamenii tot din structura internă a companiilor, deşi în declaraţiile din aceeaşi lună susţinea că ar introduce management privat la toate companiile de stat. "Aş introduce management privat la toate companiile de stat", spunea Ministrul Transporturilor în 24 aprilie.

Spre deosebire de Brutaru, 30 de ani, Gabriela Bordea, a cărei vârstă nu a fost făcută publică, şi-a început activitatea în cadrul companiei aeriene de stat în anul 1973. În perioada 1982-1985 ea a fost numită reprezentant al companiei Tarom la Paris, în perioada 1990-1996 urmând a ocupa funcţia de reprezentant al Tarom la Bruxelles, iar ulterior devenind reprezentant al companiei aeriene la Tel Aviv. Din 2009 ea ocupă funcţia de director de marketing şi vânzări al companiei aeriene.

Tarom a fost inclusă pe lista companiilor monitorizate de FMI din noul acord, urmând ca instituţia financiară să evalueze atât pierderile, cât şi arieratele operatorului aerian. Mai mult, Guvernul s-a angajat să găsească un investitor strategic până la sfârşitul anului pentru a privatiza compania de transport aerian, atunci când condiţiile pieţei o vor permite.