Smartphone-ul Nokia E7 ajunge în România pe 15 aprilie, la preţuri de 450-500 euro

Autor: Ştefan Vrabie 05.04.2011

Nokia E7, unul dintre smartphone-urile prin care Nokia speră să contracareze vân­zările în creştere ale rivalilor de la Apple, Blackberry sau Google, va fi lansat oficial în România pe 15 aprilie, la preţuri între 450 şi 500 de euro.

"Nokia E7 va fi disponibil din 15 aprilie în magazinele operatorilor locali de telefonie mobilă şi ale retailerilor", a declarat Răzvan Petrescu, manager de ţară al subsidiarei locale a companiei finlandeze. Noul telefon are un ecran AMOLED de 4 inchi sensibil la atingere, cameră foto de 8 megapixeli ce poate fotografia şi filma în format HD. Memoria internă este de 16GB şi per­mite stocarea documentelor de tip office (Word, Excel etc.) ce pot fi editate cu ajutorul aplicaţiilor pre­in­stalate din suita Quickoffice. Sistemul de operare folosit pentru E7 este Symbian 3. În prezent în lume sunt 225 de milioane de utilizatori de telefoane Nokia cu platformă Symbian, potrivit firmei de cercetare Strategy Analytics.

Oficialii Nokia spun că E7 este "moş­tenitorul" seriei de telefoane business lansate de companie în 1996 sub brandul Communicator. Nokia a inventat practic telefonul business cu tastatură completă (qwerty) odată cu lansarea Communicator-ului, în 1996. La finele anilor '90 modelele Nokia Communicator aveau pe piaţa locală un preţ prohibitiv, de peste 1.000 de dolari şi erau extrem de populare în mediul business. "E7 este un urmaş evident al telefonului Nokia Commu­nicator", a declarat Razvan Petrescu, manager de ţară la Nokia România.

Nokia, care deţine în România şi o fabrică în judeţul Cluj - cu un business de peste un miliard de euro în 2009 -, este numărul unu pe piaţa locală de telefoane mobile, inclusiv pe segmentul smartphone-urilor, potrivit datelor de pe piaţă.

Anual, românii cumpără aproximativ patru milioane de telefoane mobile, iar ponderea smartphone-urilor este de aproximativ 7% din numărul de unităţi vândute. Nokia România şi-a intensificat în acest an eforturile de promovare pe piaţa locală, com­pania punând accent pe oferta de smartphone-uri, în condiţiile în care concurenţa pe acest segment a crescut puternic.