Cum justifică BCR lipsa pazei umane din băncile româneşti: băncile nu trebuie să devină câmp de luptă

Autor: Mediafax 07.04.2011

Măsura luată în urmă cu un an privind renunţarea la paza umană a fost corectă, deoarece astfel se pot evita situaţiile în care agresorii să intre în altercaţii cu paznicii, a declarat, joi, purtătorul de cuvânt al BCR, Cornel Cojocaru, referindu-se la jaful de la o unitate bancară din Bucureşti, informează Mediafax.

Corneliu Cojocaru a precizat că personalul a respectat întocmai procedurile, iar butonul de panică a fost acţionat conform acestora.

Reprezentantul BCR a spus că măsura renunţării la paza umană, luată în urmă cu un an şi făcută publică atunci, s-a dovedit a fi una bună, deoarece astfel se pot evita situaţiile în care paznicul să fie agresat de către atacatori, iar "banca să se transforme într-un câmp de luptă".

"Am renunţat la pază umană pentru că e inutilă. Nu avem pază. Am eliminat paza şi am făcut public acest lucru. Cea mai bună cofirmare că a fost o măsură corectă este că am eliminat situaţiile în care băncile să se transforme în câmpuri de luptă, am evitat altercaţiile într-un spaţiu limitat", a spus Cornel Cojocaru, care a adăugat că nicio persoană nu a fost rănită.

Cojocaru a spus că la luarea acestei măsuri s-au respectat întocmai normele de siguranţă şi toate procedurile, care au fost aprobate de poliţie.

"Poliţia a recomandat paza umană, dar este doar o recomandare pe care Poliţia poate să o facă", a susţinut Cojocaru.