Ruşii de la Sberbank cumpără Volksbank, dar nu şi în România
O delegaţie a gigantului financiar rus Sberbank a fost recent la Bucureşti în cadrul negocierilor pentru preluarea operaţiunilor internaţionale ale austriecilor de la Volksbank, dar nu a transmis către Banca Naţională o notificare oficială în acest sens, spune Nicolae Cinteză, directorul Direcţei Supraveghere din BNR.
Procesul de vânzare este coordonat direct de la Viena, iar reprezentanţii Volksbank de la Bucureşti nu comentează aceste informaţii.
"Grupul Volksbank AG a iniţiat un proces pentru a vinde participaţia sa de 51% în Volksbank International AG, compania-mamă a Volksbank România. Întrucât procesul este în desfăşurare, nu putem să furnizăm la acest moment informaţii despre părţile implicate şi punctele negociate", a spus Walter Groblinger, purtătorul de cuvânt al Volksbank AG.
Reprezentanţii Sberbank nu au răspuns până la închiderea ediţei la solicitarea ZF de a oferi informaţii pe această temă.
Grupul Volksbank a decis în toamna lui 2009 să renunţe la operaţiunile internaţionale, punând în vânzare Volksbank International şi VB Leasing International, pentru a se concentra asupra afacerilor din segmentul corporate din Austria, după ce a fost lovit puternic de turbulenţele de pe pieţele financiare din timpul crizei. România este în prezent cea mai mare piaţă externă pentru austrieci, dar le-a adus şi cele mai mari bătăi de cap.
Anul trecut Volksbank România a înregistrat o pierdere de 36 de milioane de euro, trăgând pe minus rezultatul întregii divizii Volksbank International, deşi operaţiunile de pe celelalte pieţe au fost profitabile.
Modelul de business al austriecilor a fost concentrat în zona de real-estate, iar asta i-a făcut vulnerabili la căderea pieţelor externe.
Volksbank a adus anul trecut o nouă echipă de conducere la Bucureşti, care are mandat de a reaşeza operaţiunile băncii, în condiţiile în care în anii de boom ai economiei a crescut agresiv prin vânzarea de credite garantate cu ipotecă. Noul management încearcă acum să dezvolte segmentul de servicii tranzacţionale, pentru a genera venituri suplimentare.