Regii asfaltului au căzut în dizgraţie: CNADNR a reziliat contractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti

Autor: Andreea Neferu 18.04.2011

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a reziliat contractul de construcţie a tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti cu firmele româneşti Spedition UMB, Tehnostrade (ambele deţinute de Dorinel Umbrărescu), Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu). Compania de drumuri şi-a motivat decizia prin faptul că cele patru firme au abandonat de mai bine de 16 luni lucrările de construcţie pe un sector de aproape 2 kilometri din tronsonul de 42,5 kilometri, "fapt ce încalcă grav prevederile contractuale", potrivit unui anunţ al CNADNR. De asemenea, instituţia a arătat că cele patru firme româneşti au solicitat majorări de preţ pentru finalizarea lucrărilor, pe care CNADNR nu le poate acorda în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Cele patru companii câştigaseră licitaţia în anul 2006, cu o ofertă de 200 de milioane de euro.

Compania de drumuri a mai anunţat că va revizui proiectul şi va pregăti documentaţia de atribuire pentru lansarea unei noi licitaţii în maxim o lună.

Acesta este al doilea contract de construcţie de autostrăzi pe care CNADNR îl reziliază în ultima săptămână. La începutul săptămânii trecute, instituţia a anunţat că încheie contractul cu francezii de la Colas, care construiau tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, pentru că aceştia refuzau să continue lucrările şi solicitaseră plăţi suplimentare de 16 milioane de euro, potrivit Ancăi Boagiu, ministrul Transporturilor.