Albalact cere 1,6 milioane de euro pe fosta fabrică de lapte

Autor: Gabriel Razi 27.04.2011

Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, au crescut anul trecut cu 15% în lei, de la 226 mil. lei (55 mil. euro) la 261 mil. lei (63 mil. euro), a anunţat ieri compania.

"Albalact a câştigat cotă de piaţă în 2010 chiar dacă scăde­rea puterii de cum­pă­ra­re, majorarea TVA şi creşterea pre­ţu­lui la materie primă au pus o presiune des­tul de mare pe profita­bi­lita­te", a declarat Raul Ciur­tin, preşe­din­te şi di­rector gene­ral al Albalact.

Compania, care are circa 700 de an­ga­jaţi, a obţinut anul tre­cut un profit net de nu­mai 580.000 lei (140.000 de euro), faţă de rezultatul net de 2,3 mil. lei în urmă cu un an.

Acţionarii Albalact au aprobat şi vânzarea vechii fabrici a companiei pen­tru 1,6 milioane de euro. În urmă cu trei ani Albalact a investit circa 10 mi­lioa­ne de euro într-un proiect green­field pentru o nouă fabrică, capacitatea de procesare a acesteia ridicându-se la 200.000 de litri/zi.

Albalact şi-a bugetat în acest an un profit net de 9 mil. lei şi venituri de 340 mil. lei, potrivit datelor comunicate de companie.

Albalact Alba Iulia este deţinută de familia Ciurtin, circa 31,7% din acţiuni fiind controlate de Petru Ciurtin, care are şi cea mai mare participaţie.

Cel mai impor­tant acţionar al com­pa­niei, în afara fa­miliei Ciurtin, este fon­dul de investiţii RC2, care are o deţi­ne­re de 25,4%.

Pe o piaţă de pes­te un miliard de euro, Alabalact intră în com­petiţie cu mari com­panii multi­na­ţio­na­le, precum Da­no­ne, Friesland Câmpi­na, Hochland sau Lactalis.