Microsoft are rezultate în creştere, dar mai mici decât Apple

Autor: Ştefan Vrabie 01.05.2011

Microsoft, a doua cea mai mare companie tehnologică din lume după Apple, a raportat un venit record de 16,43 miliarde de dolari în al treilea trimestru, care s-a în­cheiat pe 31 martie 2011, scrie agenţia de presă Reuters.

"Am înregistrat rezultate financiare solide în ciuda rezultatelor mixte de pe piaţa PC-urilor, care demonstrează puterea şi întinderea afacerilor noastre. Vânzările de Office 2010, Xbox şi Kinect cresc puternic, iar companiile de toate mărimile cumpără platformele Microsoft şi aplicaţiile sale", a declarat Peter Klein, directorul financiar al Microsoft.
Cu toate acestea, investitorii sunt în continuare îngrijoraţi cu privire la vânzările mici ale computerelor personale şi prin consecinţă şi ale sistemelor de operare Windows.
Vânzările Microsoft au crescut cu 13% în primele trei luni ale acestui an, la 16,4 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat cu 31%, la 5,2 miliarde de dolari, rezultat trimestrial care pentru prima dată în ultimii 20 de ani este mai mic decât cel al Apple, potrivit Bloomberg.
Apple a raportat pentru primele trei luni ale acestui an un profit net record de şase miliarde dolari. Ultima dată când producă­torul iPad a avut un profit mai mare decât al Microsoft, cel mai mare producător de soft­ware la nivel mondial, a fost în 1991.
Încasările diviziei business, cea mai mare unitate a Microsoft, care vinde şi produsele Office, au avansat cu 21%, la 5,25 miliarde de dolari.
Veniturile diviziei Windows au scăzut cu 4,4%, la 4,45 miliarde de dolari. În perioada analizată, livrările de PC-uri către consumatori s-au redus cu 8%, a afirmat directorul financiar al companiei, Peter Klein.
Vânzările de netbook-uri, laptop-uri ieftine devenite populare în timpul recesiunii, au scăzut cu 40%, una dintre cauze fiind orientarea cererii spre tablet PC-uri. Livrările totale de computere personale au coborât cu 2% în perioada ianuarie-martie.
"Ar trebui să trăieşti sub un bolovan ca să nu vezi că iPad-ul ia din cota de piaţă a netbook-urilor. Aceasta reprezintă o proble­mă pe piaţa destinată populaţiei, unde Microsoft continuă să piardă teren în faţa Apple", a afirmat Pat Becker, analist la Becker Capital Management.