Microsoft are rezultate în creştere, dar mai mici decât Apple
Autor:
Ştefan Vrabie
01.05.2011
Microsoft, a doua cea mai mare companie tehnologică din lume
după Apple, a raportat un venit record de 16,43 miliarde de dolari
în al treilea trimestru, care s-a încheiat pe 31 martie 2011,
scrie agenţia de presă Reuters.
"Am înregistrat rezultate financiare solide în ciuda rezultatelor
mixte de pe piaţa PC-urilor, care demonstrează puterea şi
întinderea afacerilor noastre. Vânzările de Office 2010, Xbox şi
Kinect cresc puternic, iar companiile de toate mărimile cumpără
platformele Microsoft şi aplicaţiile sale", a declarat Peter Klein,
directorul financiar al Microsoft.
Cu toate acestea, investitorii sunt în continuare îngrijoraţi cu
privire la vânzările mici ale computerelor personale şi prin
consecinţă şi ale sistemelor de operare Windows.
Vânzările Microsoft au crescut cu 13% în primele trei luni ale
acestui an, la 16,4 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat
cu 31%, la 5,2 miliarde de dolari, rezultat trimestrial care pentru
prima dată în ultimii 20 de ani este mai mic decât cel al Apple,
potrivit Bloomberg.
Apple a raportat pentru primele trei luni ale acestui an un profit
net record de şase miliarde dolari. Ultima dată când producătorul
iPad a avut un profit mai mare decât al Microsoft, cel mai mare
producător de software la nivel mondial, a fost în 1991.
Încasările diviziei business, cea mai mare unitate a Microsoft,
care vinde şi produsele Office, au avansat cu 21%, la 5,25 miliarde
de dolari.
Veniturile diviziei Windows au scăzut cu 4,4%, la 4,45 miliarde de
dolari. În perioada analizată, livrările de PC-uri către
consumatori s-au redus cu 8%, a afirmat directorul financiar al
companiei, Peter Klein.
Vânzările de netbook-uri, laptop-uri ieftine devenite populare în
timpul recesiunii, au scăzut cu 40%, una dintre cauze fiind
orientarea cererii spre tablet PC-uri. Livrările totale de
computere personale au coborât cu 2% în perioada ianuarie-martie.
"Ar trebui să trăieşti sub un bolovan ca să nu vezi că iPad-ul ia
din cota de piaţă a netbook-urilor. Aceasta reprezintă o problemă
pe piaţa destinată populaţiei, unde Microsoft continuă să piardă
teren în faţa Apple", a afirmat Pat Becker, analist la Becker
Capital Management.