Dacia a cerut ajutor de stat pentru Loganul cu nume de cod X 52
Autor:
Gabriel Botezatu
01.05.2011
Constructorul Automobile Dacia a solicitat anul trecut ajutor de la stat în valoare de 42,4 milioane lei (10,5 milioane euro) pentru dezvoltarea proiectului X 52, numele de cod pentru noua generaţie Logan, programată pentru lansare în anul 2012.
Tot anul trecut, constructorul auto a obţinut finanţare
nerambursabilă în valoare de 20 milioane lei pentru punerea în
funcţiune a unei linii de producţie pentru noua familie de motoare
Euro 5, care cuprinde propulsoarele H4 şi H5. Fondurile au fost
obţinute prin Programul Operaţional Sectorial "Creşterea
Competitivităţii Economice", cofinanţat din Fondul European
pentru Dezvoltare Regională.
Modelul Logan a fost lansat în luna iunie 2004 la Salonul Auto
de la Paris, iar în prezent este disponibil în şase versiuni -
Logan, Ambiance, Preferance, Laureate, Prestige şi ediţia specială
Black Line.
În octombrie 2010, la fabrica din Mioveni a fost produs
automobilul Dacia Logan cu numărul un milion.
Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a
înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei
(aproximativ 2,7 miliarde euro), în creştere cu 26,6% faţă de
nivelul de 9 miliarde lei obţinut în 2009. Uzina Dacia a produs
anul trecut 341.322 de autovehicule, în creştere cu 15% faţă de
anul anterior. Grupul Renault, care deţine Automobile Dacia, a mai
beneficiat anul trecut de un ajutor de stat şi pentru centrul de
inginerie de la Titu (Dâmboviţa), pentru un proiect privind
diversificarea activităţii de concepţie automobile cu activitatea
de încercare piese automobile.
Astfel, potrivit unor date transmise ZF de către Ministerul
Finanţelor la jumătatea lunii martie, Dacia şi Renault sunt două
dintre cele nouă companii private care au beneficiat anul trecut de
ajutoare de stat în sumă totală de 191 mil. euro.
De altfel, industria auto domină acest clasament al
ajutoarelor de stat, astfel că pe lângă Dacia şi Renault, în 2010
au mai beneficiat de sprijin din partea statului, potrivit datelor
Ministerului de Finanţe, şi companiile Pirelli, Delphi Diesel
Systems şi International Automotive Components Group, un furnizor
al Ford.