Herbert Stein lasă AutoItalia pe mâinile lui Ori Lahav. Sub noua conducere, compania aduce în România mărcile Jeep şi Lancia

Autor: Bogdan Alecu 04.05.2011

Mediterranean Car Company, noul proprietar al AutoItalia, care a cumpărat compania de la Herbert Stein, l-a numit în funcţia de CEO pe Ori Lahav. Ziarul Financiar a scris încă în urmă cu o săptămână despre vanzarea companiei AutoItalia către grupul deţinut de omul de afaceri Michael Levy.

Noul CEO al AutoItalia estimează vânzări cuprinde între 7.000 şi 10.000 de autovehicule în 2015, adică de două trei ori mai mult decât anul trecut şi la acelaşi nivel cu cel din 2006.

Prima modificare semnificativă a businessului AutoItalia va avea loc în vara acestui an, când potrivit noului CEO compania va demara importurile mărcii Jeep şi va relansa marca Lancia, care va include şi modele Chrysler rebrănduite. Marca Dodge nu va fi preluată de AutoItalia, decizia grupului Fiat, principalul acţionar al Chrysler Group fiind ca Dodge să fie comercializată exclusiv pe continentul american.

În următoarea perioadă la conducerea AutoItalia va fi numit un nou CEO, Ori Lahav fiind numit director numai în intervalul de tranziţie. Pentru funcţia de conducere în prezent compania are două alternative, un european şi un israelian.

Compania Mediterranean Car Agency deţine importurile Fiat în Israel şi este controlată de omul de afaceri Michael Levy.

Exit-ul omului de afaceri Herbert Stein vine în contextul în care piaţa locală a scăzut cu aproape 70% în ultimii doi ani, iar vânzările AutoItalia au continuat să scadă şi în 2010 cu aproape 50% faţă de anul anterior, pe o piaţă care s-a contractat cu circa 20%.

În prezent portofoliul AutoItalia este format din mărcile Fiat, Fiat Comerciale, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti, Abarth, SsangYong, motocicletele Honda şi scuterele Segway, la care se vor adăuga şi mărcile americane Jeep, Chrysler şi Dodge. Noile mărci care vor intra în portofoliul AutoItalia transformă compania în cel mai mare importator, depăşind inclusiv Porsche România la numărul de branduri reprezentate (13 faţă de 7 în cazul Porsche).