AutoItalia iese din era Stein. Noul acţionar: Triplăm vânzările

Autor: Bogdan Alecu 04.05.2011

La 18 ani de la înfiinţarea businessului, Herbert Stein vinde afacerea AutoItalia, unul dintre importatorii cu cele mai multe branduri în portofoliu, companiei israeliane Mediterranean Car Agency.

Herbert Stein, 81 de ani, primul investitor străin de pe piaţa auto locală, care în 1993 a pus bazele AutoItalia, iar în 94 alături de alţi câţiva importatori a pus bazele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), i-a predat ieri în mod oficial conducerea companiei lui Ori Lahav, CEO al Mediterranean Car Agency şi CEO temporar al AutoItalia Group.

Predarea oficială a conducerii a avut loc la câteva zile distanţă de când ZF a scris despre vânzarea grupului către compania israeliană, tranzacţie care potrivit unor surse din piaţă s-a situat la aproximativ 20 de milioane de euro.

Cifra exactă a tranzacţiei nu a fost comunicată nici de Herbert Stein şi nici de oficialii Mediterranean Car Agency. Ori Lehav a subliniat doar că este vorba de "milioane de euro, dar sub pragul de 100 de milioane de euro".

Tranziţia dintre conducerea anterioară a AutoItalia, asigurată de Herbert Stein în calitate de preşedinte şi cei doi fii ai săi Ricky şi Dante Stein, va continua încă şase luni, în timp ce familia Stein va mai rămâne în ţară şi în următorii ani. "În România vom mai sta şi în următorii doi-trei ani. Mai avem aici câteva companii pe care fie le vom dezvolta, fie vor fi lichidate, mai avem terenuri pe care le deţinem aici şi pe care este posibil să le vindem. O decizie cu privire la vânzarea firmelor şi a terenurilor rămase nu a fost încă luată. Vom comunica deciziile luate în următoarele săptămâni, astfel de decizii se iau în cadrul familiei", a spus Herbert Stein.

Stări diferite

La evenimentul de ieri, Ori Lehav, noul CEO al companiei, vorbea de restructurări şi triplări ale vânzărilor până în 2015 la 7.000-10.000 de unităţi, în timp ce Stein era în continuare mai puţin încrezător în revenirea pieţei locale.

În opinia fostului preşedinte al AutoItalia era mult mai bine dacă businessul era vândut în 2006 sau 2007, atunci când piaţa locală înregistra cel mai puternic avans. "Toată Europa a fost în criză, dar în România s-a resimţit mai mult. Acum cine mai are încredere într-o revenire a economiei? La noi criza a început mai târziu şi mai puternic, dar anii 2011-2012 trebuie să reprezinte sfârşitul crizei în România", a subliniat Stein.

Familia Stein controlează în continuare în Austria businessul Ran Auto Handels, dealer al mărcii Fiat. "Compania Ran Auto din Austria nu o duce rău, Austria este genul de ţară unde criza a fost previzibilă şi nu au existat surprize. Acel business nu este momentan de vânzare", a spus Stein.

Ce schimbări aduce noul acţionar

Prima modificare semnificativă a businessului AutoItalia va avea loc în vara acestui an, când potrivit noului CEO compania va demara importurile mărcii Jeep şi va relansa marca Lancia, care va include şi modele Chrysler. Marca Dodge nu va fi preluată de AutoItalia, decizia grupului Fiat, principalul acţionar al Chrysler Group, fiind ca brandul Dodge să fie comercializat exclusiv pe continentul american.

În următoarea perioadă la conducerea AutoItalia va fi numit un nou CEO, Ori Lahav fiind numit director numai în intervalul de tranziţie. Pentru funcţia de conducere în prezent compania are două alternative, un european şi un israelian. În ceea ce priveşte brandurile SsangYong, Honda Motorcycles sau Segway, companie specializată în scutere verticale, noul CEO al AutoItalia a subliniat că o decizie legată de reprezentarea acestora urmează să fie luată. Pe de altă parte, în cadrul comunicatului oficial aceste branduri nu au fost comunicate ca fiind parte în continuare a AutoItalia Group.