Ambiţia AXA Life este să fie în trei ani între primii cinci asigurători de viaţă

Autor: Ciprian Botea 12.05.2011

AXA Life Insurance, subsidiara locală a gigantului francez din industria asigurărilor AXA, ţinteşte într-un interval de trei ani o poziţie între primele cinci companii din piaţa locală a asigurărilor de viaţă în funcţie de volumul subscrierilor din contracte noi.

Asigurătorul a intrat anul trecut pe piaţa locală prin preluarea Omniasig Life, un jucător de talie mică pe segmentul asigurărilor de viaţă. AXA şi-a lansat operaţiunile locale abia ieri, după ce în ultimul an francezii s-au ocupat de crearea reţelei de distribuţie şi de dezvoltarea portofoliului de produse.

"Nu putem să intrăm direct în competiţie cu jucătorii care sunt prezenţi de mult timp pe piaţă şi au deja portofolii consolidate. În următorii trei ani ţintim însă un loc între primele cinci companii după subscrierile din poliţe noi, iar în cinci ani vrem să ajungem între primii trei jucători", a declarat Violeta Ciurel, preşedintele AXA Life Insurance.

Ciurel a fost recrutată anul trecut de francezi să se ocupe de dezvoltarea operaţiunilor locale, după ce anterior a fost timp de cinci ani preşedinte al ING Asigurări - liderul pieţei locale de asigurări de viaţă - iar în ultimii ani a lucrat în cadrul biroului de la Amsterdam al grupului olandez.


Îşi extinde reţeaua de vânzări

AXA Life Insurance are în prezent 110 angajaţi şi colaborează cu peste 500 de agenţi de vânzări în toată ţara. Asigurătorul a deschis anul acesta patru sucursale în Bucureşti şi intenţionează să ajungă la o reţea de 30 de unităţi teritoriale până la sfârşitul anului. Numărul agenţilor de asigurări va creşte până la 600 de persoane în acelaşi interval de timp.

Grupul francez urmărea intrarea în România de mai mulţi ani, în anul 2008, de exemplu, concurând pentru preluarea Asiban, dar abia în 2010 au reuşit să facă o achiziţie. Ei au preferat să atace piaţa prin cumpărarea unei companii mici, în condiţiile în care toţi jucătorii de talie mare au fost achiziţionaţi deja de jucători mari.

Suma plătită pentru Omniasig Life nu a fost făcută publică, dar estimările efectuate pe baza cotei de piaţă de numai 1,6% deţinută de companie indică o valoarea a tranzacţiei mai mică de 10 mil. euro.

"Strategia noastră este de accelerare a creşterii în Europa Centrală şi de Est şi în acest context am decis să ne extindem pe noi pieţe, inclusiv cea românească. Am preferat să achiziţionăm un jucător mic pentru care să plătim un preţ bun şi să investim ulterior în dezvoltarea companiei", a precizat Cyrille de Montgolfier, CEO al AXA pentru Europa Centrală şi de Est.

El declară că grupul francez se va concentra pe piaţa est-europeană pe dezvoltarea produselor de asigurări de viaţă şi în paralel îşi va reduce dependenţa faţă de segmentul pensiilor private. AXA operează în România doar pe piaţa asigurărilor de viaţă, dar în alte ţări din regiune are şi operaţiuni pe segmentul de non-viaţă.

"Asigurările non-viaţă nu sunt foarte profitabile în Europa Centrală şi de Est, deoarece competiţia este foarte puternică", spune Montgolfier. El apreciază că asigurătorul francez nu şi-ar fi putut atinge obiectivul de a deveni un lider regional fără să abordeze şi piaţa românească.

"Vrem o creştere organică a afacerilor"

Oficialii grupului francez spun că piaţa locală are un potenţial de creştere semnificativ pe termen mediu şi lung datorită gradului redus de penetrare a asigurărilor.

Francezii nu au dorit să ofere date privind investiţiile efectuate până acum pe piaţa locală. În prezent AXA desfăşoară o campanie de promovare a lansării operaţiunilor care va dura trei săptămâni, surse din piaţă afirmând că numai pentru această campanie a fost alocat un buget de un milion de euro. AXA se va concentra în continuare pe dezvoltarea companiei pe care o deţine şi nu are în plan noi achiziţii. "Deocamdată nu se pune problema să facem alte achiziţii pe piaţa locală, ci vrem o creştere organică a afacerilor", a declarat Ciurel.

AXA Life Insurance avea la sfârşitul anului trecut un portofoliu de 45.000 de poliţe, majoritatea moştenite de la Omniasig Life, şi deţinea o cotă de piaţă de 1,6%.

Ciurel spune că anul acesta cel mai bine s-au vândut asigurările de viaţă tradiţionale cu randament garantat, dar că în perioada următoare compania se va concentra pe dezvoltarea portofoliului de asigurări de sănătate, existând un plan inclusiv pentru dezvoltarea unor produse de asigurare cu componentă investiţională (unit-linked).

Grupul AXA este prezent în 61 de ţări şi are 95 de milioane de clienţi. Anul trecut grupul a obţinut venituri din prime de 91 de miliarde de euro.


Ce planuri are AXA