Tarifele mai mici la RCA au redus cu 9% afacerile Allianz-Ţiriac în primul trimestru

Autor: Ciprian Botea 15.05.2011

Allianz-Ţiriac, a doua mare companie din piaţa asigurărilor, a subscris în primul trimestru prime de 62 mil. euro, în scădere cu 9% faţă de perioada corespunzătoare din 2010, a anunţat grupul german Allianz.

Scăderea afacerilor pe piaţa locală şi declinul înregistrat în Ungaria au afectat subscrierile din întreaga regiune, care s-au diminuat cu 1,8% în primele trei luni, până la 774 mil. euro.

"Veniturile mai mici din primele brute subscrise în regiune s-au datorat scăderii afacerilor pe segmentul asigurărilor auto în România şi Ungaria, unde tarifele au fost reduse din cauza dificultăţilor economice", potrivit raportului trimestrial al gigantului german.

Asigurătorii locali au redus tarifele la asigurările de răspundere civilă auto (RCA) cu 20-25% în campania de iarnă, când aproape 1,5 milioane de şoferi şi-au reînnoit aceste poliţe, ceea ce a generat un declin de 6,6% a pieţei de asigurări în perioada ianuarie-martie. Subscrierile din poliţe RCA însumează mai mult de o treime din afacerile companiilor de asigurări.

La Allianz-Ţiriac, subscrierile pe segmentul asigurărilor generale au scăzut cu 9,7% în primul trimestru, până la 56 mil. euro, în timp ce veniturile din poliţe de viaţă au rămas constante, la 6 mil. euro.

Rata combinată (unul dintre cei mai importanţi indicatori cu care lucrează companiile de asigurări, care arată raportul dintre cheltuielile cu despăgubirile plus cele operaţionale şi veniturile aduse de poliţe) a urcat la 102%, cu patru puncte procentuale mai mult decât în primele trei luni din 2010.

România este una din pieţele mici din Europa Centrală şi de Est pentru Allianz, veniturile obţinute de subsidiara locală reprezentând doar 7% din afacerile din regiune ale grupului german.

Nemţii au 51% din Allianz-Ţiriac , restul acţiunilor fiind deţinute de omul de afaceri Ion Ţiriac. Compania s-a plasat până anul trecut pe prima poziţie în clasamentul asigurătorilor locali.