Şeful Allianz este optimist pentru restul anului după ce afacerile au scăzut cu 7% la trei luni

Autor: Ciprian Botea 16.05.2011

Scăderea din primele trei luni a veniturilor Allianz-Ţiriac ar putea fi compensată parţial până la sfârşitul anului de creşterea vânzărilor de poliţe nonauto şi asigurări de viaţă.



Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţa asigurărilor, a subscris în primele trei luni din 2011 prime brute de 256 milioane lei (circa 61 mil. euro), cu 7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut din cauza scăderii vânzărilor de poliţe auto.

Declinul afacerilor a încetinit totuşi comparativ cu anul trecut, când asigurătorul a subscris un volum de prime cu 20% mai mic decât în 2009 şi a pierdut după şapte ani poziţia de lider al pieţei.

"Realizările din primul trimestru sunt în linie cu aşteptările noastre şi ne fac să fim optimişti în ceea ce priveşte proiecţiile anuale. Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întreg portofoliul nonauto, iar această evoluţie reduce gradul de dependenţă al rezultatelor noastre de activitatea de asigurări auto", a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac. Compania a obţinut în intervalul ianuarie-aprilie un profit brut de 3 milioane lei (circa 700.000 de euro). Compania nu a publicat şi datele privind câştigul obţinut în perioada corespunzătoare a anului trecut, dar raportul trimestrial al grupului german Allianz indică un profit operaţional de 1 mil. euro doar din asigurări generale în primul trimestru din 2010.

Veniturile din poliţe de asigurări generale s-au diminuat cu 9% şi au ajuns la 232 milioane lei (55 mil. euro), scăderea fiind generată exclusiv de vânzările mai mici de asigurări de răspundere civilă auto (RCA) şi Casco. Subscrierile pe aceste două clase au coborât cu aproape 16% în primele trei luni, până la 165 milioane lei (39 mil. euro).

Asigurătorii locali au redus tarifele la asigurările de răspundere civilă auto (RCA) cu 20-25% în campania de iarnă, când aproape 1,5 milioane de şoferi şi-au reînnoit aceste poliţe, ceea ce a generat un declin de 6,6% al pieţei de asigurări în perioada ianuarie-martie. Subscrierile din poliţe RCA însumează mai mult de o treime din afacerile companiilor de asigurări.

Declinul vânzărilor de poliţe auto a fost compensat parţial de creşterea subscrierilor pe segmentul nonauto, unde veniturile au înregistrat o creştere cu 14% faţă de primul trimestru din 2010, la 66,5 milioane lei (aproape 16 mil. euro). Astfel, poliţele non-auto au ajuns la o pondere de 29% din vânzările Allianz-Ţiriac, comparativ cu 23% anul trecut.

"Ne propunem să înregistrăm în continuare o creştere a afacerilor de asigurări generale nonauto şi anticipăm o stabilizare a nivelului veniturilor din poliţe Casco, deoarece procesul de curăţare a acestui portofoliu a fost în mare parte finalizat", a mai spus Bir.

Şi subscrierile din asigurări de viaţă au crescut cu 10% în primele trei luni, ajungând la 24,7 milioane lei (5,9 mil. euro), dar acest segment reprezintă numai 9,6% din afacerile Allianz-Ţiriac.

Compania nu a oferit informaţii privind despăgubirile plătite în primele trei luni, dar raportul trimestrial al grupului Allianz indică o scădere a ratei daunalităţii (cheltuielile cu daunele şi rezervele de daună raportat la primele încasate) cu două puncte procentuale, până la 73,6%.

Rata combinată (care arată raportul dintre cheltuielile cu despăgubirile plus cele operaţionale şi veniturile aduse de poliţe) a urcat însă la 102%, cu patru puncte procentuale mai mult decât în primele trei luni din 2010.

Nemţii precizează în raportul trimestrial că evoluţia slabă pe segmentul asigurărilor auto a subsidiarelor din România şi Ungaria a avut un impact important asupra afacerilor grupului în Europa Centrală şi de Est. Subscrierile grupului Allianz în regiune s-au diminuat cu 1,8% în primul trimestru, la echivalentul a 774 mil. euro.

Grupul german are puţin peste 51% din Allianz-Ţiriac, restul acţiunilor fiind deţinute de omul de afaceri Ion Ţiriac.