Veniturile Atrium din închirierea Militari Shopping Center au scăzut cu 9%, la 1,6 milioane de euro

Autor: Marius Oncu 18.05.2011

Veniturile nete obţinute de Atrium European Real Estate din închirierea parcului de retail Militari Shopping Center din Bucureşti au scăzut cu 8,8% în primul trimestru, de la 1,78 milioane de euro la 1,63 milioane de euro. Parcul de retail a generat în intervalul analizat venituri brute în scădere cu 17%, de la două milioane de euro la 1,7 milioane de euro, potrivit raportului financiar al companiei. Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center a scăzut cu 273.000 de euro faţă de decembrie, la 68,8 milioane de euro. Centrul avea în martie un grad de ocupare de 99,2%, comparativ cu 98,1% la sfârşitul anului trecut. Atrium deţine în România şi două terenuri, la Arad şi Constanţa, unde urmează să fie dezvoltate parcuri de retail. Terenurile sunt evaluate la

21,5 milioane de euro, la fel ca în decembrie. Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro. Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria, Georgia şi Ucraina.