Test auto ZF: Toyota Avensis, eficienţă niponă

Autor: Bogdan Alecu 19.05.2011

Toyota Avensis reprezintă alături de Mazda6 şi Honda Accord alternativa niponă la limuzinele tradiţionale din clasa medie, cum ar fi VW Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia. Dacă Mazda6 mizează pe sportivitate, Accord un pic mai mult pe confort, Avensis pariază pe eficienţă.

Cu toate că designul exterior al maşinii pare ceva mai "non-conformist", limuzina este cât se poate de clasică la interior. totul este proiectat să fie eficient şi practic, nu să iasă în evidenţă. Mai mult, din acest punct de vedere am testat motorizarea diesel 2,2 D-4D de 150 CP în versiunea Executive, care reprezintă al doilea nivel de echipare şi care are un preţ de pornire de 26.600 de euro cu TVA inclus.

Dacă la exterior Avensis preia o serie de linii care o clasează în partea "non-conformistă" a segmentului mediu, interiorul este aproape la fel de clasic ca cel întâlnit la generaţia anterioară. La acest capitol Toyota nu oferă nicio surpriză. Materialele sunt de o calitate medie plăcute la atingere şi cu îmbinări şi finisări foarte bune.

La fel, şi nivelul de ergonomie este unul ridicat, totul fiind unde trebuie sa fie, fără nicio surpriză. Din acest punct de vedere Avensis este o maşină cât se poate de corectă, cu un design clasic, fără niciun fel de surprize legate de ergonomie. Mai mult, portbagajul de 510 litri şi spaţiul generos destinat locurilor spate îl recomandă pentru drumurile lungi, indiferent dacă vorbim de unul, doi sau trei pasageri.

În ceea ce priveşte motorizarea, pentru testul de la Bucureşti la Sibiu şi retur am ales motorizarea diesel de 2,2 litri D-4D de 150 CP. Singurul "defect" care i se poate găsi acestei motorizări este faptul că depăşeşte pragul "psihologic" de 2,0 litri, care atrage după sine taxe mai mari şi o asigurare de tip RCA mai scumpă.

Pe de altă parte, consumul mediu în extraurban a fost de aproximativ 6 litri/100 km, iar în Capitală acesta nu a depăşit pragul de 8,5 litri/100 km. Având în vedere cuplul de 340 Nm disponibil între 2.000 şi 2.800 rpm, reprizele oferite sunt bune, iar depăşirile de camioane se pot efectua fără un efort prea ridicat.

Preţul de pornire al lui Avensis 2,2 D-4D este de 26.600 de euro cu TVA inclus şi echiparea Executive, care include jante din aliaj de 16 inchi, radio-CD cu MP3, climatizare pe două zone, volan multifuncţional din piele şi sistem de control al stabilităţii.