Vânzările mari de RCA au frânat scăderea Omniasig

Autor: Ciprian Botea 22.05.2011

Omniasig, a treia companie din piaţa asigurărilor, a subscris în primele trei luni prime brute de 221 mil. lei (circa 52 mil. euro), în scădere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Afacerile asigurătorului înregistraseră un declin de 17% în 2010, iar încetinirea ritmului de scădere după primul trimestru din acest an se datorează vânzărilor mai mari de poliţe de răspundere civilă auto (RCA).

Compania a redus preţul şi a promovat puternic asigurările RCA în campania de iarnă, când peste 1,8 milioane de şoferi au încheiat poliţe noi. Subscrierile pe segmentul poliţelor auto obligatorii au urcat cu 72% în perioada ianuarie-martie 2011 şi au ajuns la 126 mil. lei, reprezentând mai mult de jumătate din vânzările asigurătorului.

Veniturile din asigurări auto facultative (Casco) s-au contractat însă cu 54%, până la un volum de prime brute de 52 mil. lei. "Scăderea este determinată de interconectarea acestui segment cu vânzările de autovehicule şi industria leasingului, care şi-au continuat declinul în această perioadă", au explicat reprezentanţii asigurătorului. Compania nu a prezentat rezultatul net al activităţii. Omniasig a obţinut în primele trei luni venituri de 24 mil. lei din poliţe de asigurare împotriva incendiilor şi calamităţilor naturale, cu 19% mai puţin decât în perioada corespunzătoare din 2010.

Asigurările de răspundere civilă generală au avansat însă cu 2,4% şi au ajuns la 6,1 mil. lei. Daunele plătite de Omniasig în primul trimestru au însumat 159 mil. lei (circa 38 mil. euro), fiind cu 15% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Această scădere este justificată în primul rând de scăderea volumului sub­scrierilor din poliţe Casco", au expli­cat reprezentanţii companiei.