Renault prezintă Dacia Duster "No Limit" de 850 CP care va concura în SUA - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 26.05.2011

Grupul Renault a decis să concureze cu Dacia Duster "No Limit" cea mai celebră, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite. Constructorul de la Mioveni va participa la această cursă cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros cu echipa BMW, care s-a clasat anul trecut pe locul întâi, iar Alain Prost cu Duster pe locul doi.

Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, SUV-ul Dacia Duster, este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011) şi, în curând, la "Pikes Peak International Hill Climb".

Dacia Duster "No Limit" este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiză în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează anumite piese.

Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:Un motor foarte puternic, de 850 CP:

Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m). O cutie de viteze specifică:

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide. O aerodinamică foarte avansată: Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.