Cazinourile şi magazinele de tip discount au luat locul băncilor şi al farmaciilor în căutare de spaţii „la stradă“
Cererea de spaţii comerciale pe principalele artere comerciale vine în special din partea operatorilor de cazinouri şi a magazinelor de tip discount, potrivit unei analize a Cushman&Wakefield, care mai arată că doar în ultimul an chiriile acestui tip de spaţii s-au redus cu până la 23%. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în Constanţa, de 22,9%, în timp ce Calea Victoriei a fost cea mai afectată din Bucureşti, cu o depreciere de 15,4%.
Pe Calea Victoriei chiria medie se situează la 55 de euro/mp/lună, iar în Constanţa la 27 euro/mp/lună. În ceea ce priveşte cererea pe piaţa spaţiilor stradale, aceasta vine în special de la magazinele de tip discount şi de la cazinouri.
"Discounterii şi cazinourile sunt în particular interesate să-şi extindă reţelele. Cazinourile caută unităţi cu suprafeţe de 100-150 de metri pătraţi, în timp ce discounterii sunt interesaţi de spaţii de 600-1.000 metri pătraţi", se arată în raport. În anii de dinaintea crizei cererea pentru spaţiile din zonele centrale venea în special din partea băncilor şi a farmaciilor. "După doi ani de contracţie, se aşteaptă ca economia să aibă o evoluţie pozitivă în 2011-2012."