Roca a investit 25 mil. euro în 5 ani

Autor: Andreea Neferu 31.05.2011

Grupul spaniol Roca a intrat pe piaţa românească în 2006, când a achiziţionat divizia de obiecte sanitare a fabricii Cesarom din Bu­cu­reşti, însă marca Roca a fost lansată doi ani mai târziu, în 2008. Compania a investit peste 25 mil. euro de la intrarea pe piaţa românească, în achi­ziţia fabricii, în modernizarea acesteia, precum şi în activităţile de marketing.

"România are în continuare un potenţial de creş­tere foarte mare pentru companiile străine, fiind capabilă să ofere oportunităţi extraordinare de afaceri", consideră Francesc Recasens, mana­ging director al Roca Obiecte Sanitare România. Roca are o cotă de 31% pe piaţa locală de obiecte sanitare din ceramică, potrivit unui stu­diu realizat de compania de cercetare BRG Consult, citat de Roca.

"Planificăm să ne extin­dem oferta de produse pentru piaţa locală şi să creş­tem disponibilitatea colecţiilor Roca. De ase­me­nea, vrem să investim în dezvoltarea re­ţe­lei noastre de parteneri de distribuţie, nu numai prin creş­tere numerică, ci şi prin realizarea unor ac­ti­vi­tăţi complementare cu partenerii deja existenţi", afirmă Recasens. Roca este astăzi pre­zen­tă în magazinele a 15 parteneri din toată ţara şi oferă, prin intermediul a trei branduri (Roca, Lau­fen şi Zoom), obiecte sanitare pentru mai multe segmente de consumatori şi paliere de preţ.

În 2010, Roca Obiecte Sanitare a consemnat afaceri de 26 milioane de lei ( circa 6,2 milioane de euro), revenind la nivelul înregistrat în 2007, primul an integral de activitate al companiei pe piaţa locală. În 2010, compania avea în România un număr de 145 de angajaţi.