Acuzaţii grave în meciul Wall Street vs. Silicon Valley: "bancherii au dat-o în bară cu listarea LinkedIn", spune un acţionar Facebook

Autor: Radu Racu 31.05.2011
Peter Thiel, unul dintre primii investitori în reţeaua Facebook şi cofondatorul serviciului de plăţi PayPal spune că bancherii au "dat-o-n bară" în privinţa listării LinkedIn prin subevaluarea preţului de emisiune al acţiunilor, care şi-au dublat valoarea în prima zi de tranzacţionare, scrie Financial Times.

LinkedIn, reţeaua de socializare profesională, a intrat pe bursă pe data de 19 mai, la preţul de 45 de dolari pe acţiune. În prima oră de tranzacţionare titlurile erau cotate la o valoare dublă atingând chiar pragul de 120 de dolari.


Evaluarea preţului de emisiune a fost făcută de băncile Morgan Stanley, Bank of America Merrill Lynch şi JPMorgan Chase, care au intermediat listarea la bursă strângând 352 de milioane de dolari pentru companie în cadrul operaţiunii. LinkedIn valora 4 miliarde de dolari înaintea intrării pe bursă. După prima zi, valoarea de piaţă a companiei a urcat la 10 miliarde de dolari.


Thiel spune acum că acţiunile LinkedIn au fost de fapt subevaluate, confirmând încă o dată "un anumit tip de antipatie a băncilor de pe Wall Street faţă de companiile din Silicon Valley".
"Când preţul urcă atât de mult cum a făcut-o în cazul LinkedIn, presupui că valoarea din oferta de listare a fost calculată greşit iar bancherii au dat-o-n bară", acuză acţionarul Facebook.


Criticii procedurii de listare la bursă a companiei LinkedIn spun că reţeaua merita mai mulţi bani şi trebuia să fie evaluată la un preţ de emisiune mai ridicat.
"Noile companii de internet sunt dificil de evaluat, însă marja de eroare acceptată este de 15% nu 100% cum a fost cazul la LinkedIn", a declarat Richard Green, profesor de finanţe la universitatea Mellon Carnegie.

Eroarea de evluare ar putea determina mai multe companii de internet care urmează să vină pe bursă - cum sunt Groupon, Zynga, Twitter şi Facebook - să ceară un preţ mai mare de emisiune sau chiar să organizeze o licitaţie pentru acţiuni, cum a fost cazul Google.