Groupon, primii paşi pe bursă cu o ofertă de 750 mil. dolari

Autor: Radu Racu 03.06.2011

Groupon, una dintre cele mai promiţătoare companii din noua generaţie de comerţ electronic, a publicat planurile de listare la bursă, printr-o ofertă publică iniţială (IPO) prin care ar putea strânge 750 de milioane de dolari, scrie Financial Times.


Site-ul specializat în reduceri, oferte şi chilipiruri la diverşi parteneri, ar putea aduce a treia mare listare a unei companii de internet la bursă, după Google în 2004 şi motorul rus de căutare Yandex, care a strâns 1,3 mld. dolari săptămâna trecută. O parte din investitorii în Groupon spun că la momentul listării, compania va valora 20 de miliarde de dolari.


Groupon s-a lansat în urmă cu doi ani şi jumătate în Chicago ca un site care vânează cele mai bune preţuri la produse din mai toate gamele, precum şi oferte speciale şi reduceri substanţiale negociate cu parteneri, un model de business care a devenit printre cele mai copiate din istorie.


Conform prospectului de emisiune publicat joi, Groupon a avut venituri de 645 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, aproape cât cele 700 de milioane de dolari obţinute în întreg anul trecut. Rezultatul net indică însă o pierdere de 456 de milioane de dolari pe 2010 şi de 146 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an.