Groupon, pierderi de 540 mil. dolari din 2008

Autor: Adrian Seceleanu 05.06.2011

Compania americană Groupon, care operează site-uri care oferă cupoane de reduceri în 43 de ţări inclusiv România, a înregistrat pierderi operaţionale de 540,2 mil. dolari în cei doi ani şi jumătate de funcţionare, arată datele financiare prezentate de firmă odată cu depunerea documentaţiei pentru listarea la bursă, scrie Wall Street Journal.

Groupon speră să strângă până la 750 milioane de dolari prin listare, încercând să valorifice entuziasmul uriaş al investitorilor pentru start-up-uri de succes în online, notează şi Reuters. Însă datele financiare publicate de companie (pierderi de 413 mil. dolari în 2010 şi de 113,9 mil. dolari în primul trimestru din acest an) ar putea anula o parte din entuziasmul investitorilor care au evaluat Groupon la aproximativ 20 mld. dolari, scrie Bloomberg.

Pe lângă costurile "uriaşe" cu marketingul, unii analişti au notat şi fragilitatea poziţiei Groupon, în condiţiile în care modelul de business al companiei poate fi uşor copiat astfel că firma are deja câteva sute de rivali. În primul trimestru din acest an Groupon a avut venituri de 644,7 mil. dolari, faţă de 20 mil. dolari în urmă cu un an. În ianuarie 2011 compania a fost evaluată la 4,75 mld. dolari, odată cu obţinerea unei finanţări de 950 mil. dolari.