Udrea plăteşte cu 100.000 de euro trei algerieni să facă planul de marketing al Capitalei

Autor: Mirabela Tiron 07.06.2011

Ministerul Turismului şi al Dezvoltării Regionale, condus de Elena Udrea, a semnat un contract cu asocierea Détente Constultant (Franţa)-Détente Consultants Ploieşti pentru realizarea primului plan de marketing în turism al Bucureştiului pentru următorii patru ani. Contractul are o valoare de 101.952 euro (inclusiv TVA), potrivit oficialilor MDRT.

Firma Detente Consultants SRL Ploieşti este deţinută de trei persoane fizice născute în Algeria, cu cetăţenie franceză sau algeriană.

Astfel că de planul de marketing se vor ocupa Benabdallah Jamil, Merad-Boudia Mohamed-Lamine-Reda şi Hadjem Amine, fiecare dintrei ei deţinând 33,3% din pachetul de acţiuni al Détente Consultants din Ploieşti.

Consultanţii vor furniza un plan strategic, care va defini strategiile generale de marketing, strategia de poziţionare, portofoliul de produse, publicul ţintă, pieţele geografice, distribuţia şi modul de comunicare, precum şi planuri operaţionale, pentru produsele turistice cele mai importante oferite de municipiul Bucureşti ca destinaţie turistică.

"MDRT va pune la dispoziţia consorţiului masterplanul naţional pemtru turism 2007-2026, rezultatele cercetărilor şi rapoartelor efectuate pentru realizarea brandului naţional de turism şi alte informaţii necesare fundamentării planului de marketing. El va lua în considerare liniile strategice menţionate în masterplanul de turism şi va stabili obiectivele, strategiile şi tacticile de marketing de urmat în diferite pieţe-sursă, în vederea creşterii în mod substanţial a numărului de sosiri de turişti în Capitală", potrivit MDRT.

Consorţiul a fost selectat în urma unei proceduri de achiziţie publică (cerere de ofertă), în cadrul căreia a fost singurul ofertant. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5.

Compania franceză Detente Consultants este specializată în managementul proiectelor turistice, având printre clienţi autorităţi locale din Franţa, naţionale şi internaţionale, precum şi operatori privaţi. Detente a depus şi în 2009 o ofertă la licitaţia privind crearea brandului turistic al României, când această licitaţie a fost câştigată de spaniolii de la THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - TNS - Taylor Nelson Sofres.