Prea puţin, prea repede. Listările inspirate de IPO-ul LinkedIn riscă să aducă un nou bubble în sectorul companiilor internet

Autor: Adrian Voicu 09.06.2011

Succesul de bare s-a bucurat LinkedIn pare să fi inspirat companiile web să limiteze numărul de acţiuni scoase la vânzare în cadrul IPO-urilor, alimentând astfel temerile că o penurie a acţiunilor unor astfel de companii va conduce la o creştere puternică a valorii lor, ceea ce ar putea contribui la un nou bubble dot-com, consideră Bloomberg.

La trei săptămâni după ce LinkedIn a listat mai puţin de 10% din companie, Pandora Media lucrează la o ofertă asemănătoare, iar Zynga plănuieşte o strategie similară cu propriile acţiuni pentru un IPO ce ar putea avea loc la finele lunii, conform unor surse citate de agenţie.

Creşterea puternică a cererii pentru astfel de acţiuni, împreună cu o penurie a celor disponibile, ar putea oferi companiilor o valoare ce poate fi departe de adevăr, este de părere Francis Gaskins, preşedinte al IPODesktop.com. Se va crea astfel o percepţie de bubble cu privire la piaţa IPO-urilor, chir şi pentru companiile în creştere care au venituri stabile, a menţionat acesta.

Vânzănd mai puţin de o zecime din acţiuni, LinkedIn, Zynga şi Pandora oferă mai puţin decât de obice. pentru IPO-urile din sectorul IT din ultimul an, media a fost de 24% din numărul total de acţiuni. Ca urmare a penuriei de acţiuni şi a cererii foarte puternice, acţiunile LinkedIn şi-au dublat valoarea chiar din prima zi de la listare, compania ajungând astfel să fie evaluată la 8,91 miliarde dolari, chiar dacă veniturile din vânzări nu justifică o asemenea valoare.