BitDefender: Am crescut salariile în fiecare an şi căutăm permanent talente

Autor: Adelina Mihai 11.06.2011

Salariile oferite de BitDefender pentru tinerii absolvenţi de facultăţi tehnice, fără experienţă de lucru, încep de la 700- 800 de euro net pe lună, potrivit unor informaţii din piaţă. Cu birouri în Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara, compania continuă recrutările în acest an, în special pe zona tehnică.

"Am mărit în fiecare an salariile, inclusiv anul acesta, iar majorările au fost fundamentate pe analize salariale şi pe managementul performanţei. Niciodată nu am acordat măriri celor care nu au avut rezultat bun la evaluare sau nu şi-au atins obiectivele", spune Mihaela Dan, 54 de ani, care ocupă funcţia de Global HR Director al BitDefender de cinci ani.

Absolventă a Facultăţii de Limbi Străine din cadrul Universităţii din Bucureşti, ea a lucrat timp de 23 de ani ca HR expert în cadrul Ambasadei britanice.

În prezent, la BitDefender lucrează câteva sute de angajaţi (425 la finele lui 2009, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe), atât pe poziţii tehnice, în laboratoare (antispam, antimalware, ameninţări online, inovaţie şi tehnologie), cât şi în zona de marketing, vânzări, dezvoltare software şi testare, suport tehnic sau project management.

Compania are aproape 30 de poziţii deschise în birourile din Bucureşti, Cluj, Franţa şi SUA şi caută angajaţi pentru departamentele de inovaţie şi tenologie, ameninţări online, product management şi dezvoltare software suport tehnic, potrivit datelor de pe site-ul Bit- Defender.

"Suntem veşnic în căutare de talente, tot timpul trebuie să promovăm oameni şi să căutăm alţii noi. Dacă am găsit un candidat cu o competenţă de nişă, l-am luat fără să mă gândesc dacă am sau nu post vacant", a mai spus Mihaela Dan.

În procent de 40%, angajaţii BitDefender sunt olimpici la matematică şi informatică, iar între 100 şi 200 de angajaţi lucrează în sediile din SUA (Silicon Valley şi Florida), Spania, Germania şi Marea Britanie.

Compania se va extinde în acest an în Canada, Mexic, Brazilia (unde are deja câţiva angajaţi) şi India. BitDefender mai are un centru de servicii de tip customer care (în limba spaniolă) în Chile.

Media de vârstă a angajaţilor BitDefender este de 27 de ani, de aceea specialiştii din departamentul de HR au fost nevoiţi să găsească metode noi de retenţie, care să "nu-i plictisească".

La sfârşitul fiecărui an are loc o petrecere prin care se oferă premii celor mai performanţi angajaţi, se organizează concursuri interne, iar o dată pe lună are loc o activitate tematică denumită "Fun Days", prin care departamentele de marketing şi cel de HR îi invită pe angajaţi să deguste diverse sortimente de ciocolată, fructe, sucuri naturale sau ceaiuri, în funcţie de tema aleasă.

"Nu am renunţat la petrecerea de sfârşit de an sau la tradiţiile de la începutul lunii martie, de Paşte, de 1 Mai, pentru că ştim că acestea sunt extrem de importante pentru ei şi sunt ocazii bune pentru socializare, relaxare şi întărirea spiritului de echipă. Când ştii că îţi stă competiţia în ceafă, că talentele pe care le ai în companie sunt cele 10% care au trecut testul de inteligenţă şi că ai «creme de la creme» din toată lumea, dovadă că Google şi Microsoft ne iau oamenii în Silicon Valley, atunci aceste activităţi devin strategice pentru retenţia lor", a mai spus Mihaela Dan.

Ea a mai precizat că şi pe plan local competitorii încearcă să le "fure" angajaţii, însă mesajele transmise de angajaţi nu o mai sperie ca la început, pentru că pleacă foarte puţini, iar o parte din cei care pleacă la în alte companii se întorc înapoi după o perioadă de timp.

"Fluctuaţia de personal este sub 6%. Într-o industrie aşa de competitivă cum este cea de securitate a datelor, în care ne luptăm cu greii, reuşim să ne ţinem oamenii", a mai spus Mihaela Dan.

În 2009, BitDefender a avut o cifră de afaceri netă de 24,8 milioane de euro, în creştere cu peste 40% faţă de anul anterior şi un profit net de 1,7 milioane de euro, de 15 ori mai mare decât în 2008, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cu toate acestea, numai 5% din vânzările totale ale companiei provin din România, restul fiind generat pe pieţele străine.

BitDefender are o cotă de 2% la nivel mondial, o piaţă estimată la 15 miliarde de dolari anul trecut.

Principalul competitor al BitDefender pe piaţa locală este producătorul rus de soluţii antivirus Kaspersky, care şi-a extins semnificativ operaţiunile locale în ultimii ani.

La nivel mondial, BitDefender are peste 300 de milioane de utilizatori.