70% dintr-o reţea telecom sunt costuri de construcţie. Companiile vor fi nevoite să se alieze pentru reducerea cheltuielilor

Ziarul Financiar 16.06.2011

Companiile din telecom vor fi nevoite să meargă spre convergenţă, iar cooperarea între furnizorii de diferite tipuri de reţele va duce la scăderea semnificativă a costurilor. În telecom, 70% din costurile unei reţele sunt costuri de construcţii, spune preşedintele Autorităţii Naţionale din Comunicaţii, Cătălin Marinescu , la un seminar organizat de ZF.



Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM

Companiile sunt nevoite să meargă spre convergenţă pentru că până la 70% dintre costurile necesare implementării unei reţele sunt costuri de construcţie (de exemplu, săpatul şanţurilor). Cooperarea între furnizorii de diferite tipuri de reţele duce la scăderea semnificativă a costurilor, iar astfel este posibilă implementarea mai rapidă a reţelelor în zonele rurale sau izolate.

Dinu Malacopol, CEO, Digital Cable Systems

Nu contează ceea ce vrea industria telecom, ci ceea ce vrea piaţa. Serviciile de date vor creşte accelerat, iar televiziunea va rămâne preferata publicului. Ce s-ar putea întâmpla este ca tarifele egale indiferent de palierul orar să dispară, pentru a reflecta şi modelele diferite de consum. Clienţii ar putea plăti mai mult pentru acces prioritar la servicii.

Marius Mariţescu, Switching & Services Division Director, Cosmote România

Din 2005 până în prezent Cosmote a investit în România peste un miliard de euro. În prezent vocea este în continuare «killer-app», dar datele încep să crească deja şi nu doar în oraşe. Estimăm că în cinci ani de zile aproape toţi utilizatorii de telefoane mobile de pe piaţă vor avea smartphone-uri.

Yoav Gazelle, preşedinte & director general, Divizia de Business pentru Europa, ECI Telecom

În România suntem prezenţi de zece ani, unde lucrăm cu companii ca RCS&RDS, DCS (AKTA) sau UPC. Cu RCS şi UPC lucrăm pe mai multe pieţe europene. Credem puternic în piaţa din România, aici sunt încă multe oportunităţi de creştere, pentru că serviciile de internet au încă o penetrare redusă. Dar şi primăriile şi companiile de utilităţi sunt potenţiali clienţi.

Babak Fouladi, director tehnic, Vodafone România

Am făcut investiţii masive în segmentul de date, pentru dezvoltarea reţelei 3G în 900 MHz şi vom continua să facem acest lucru pentru că internetul mobil este zona noastră de creştere. Vedem un avans al utilizării datelor mobile la nivel naţional, nu doar în marile oraşe, cum este Bucureştiul.

Matthias Nass, vicepreşedinte marketing, regiunea EMEA, ECI Telecom

Smart grid-urile, reţelele inteligente de electricitate, pot ajuta nu doar la reducerea valorii facturilor la energia electrică, ci şi, spre exemplu, la detectarea furturilor din reţea. Purtăm deja discuţii cu operatorii de utilităţi din regiune pentru furnizarea unor soluţii smart grid.

Adrian Ciobanu, Managing Partner, Reimens Group

Ca să ofere şi servicii de comunicaţii, operatorii de utilităţi ar avea nevoie de tehnologie, infrastructură şi finanţare şi, în plus, de branduri distincte, servicii care să pornească de la nevoile clienţilor şi mai multă flexibilitate şi transparenţă.