70% dintr-o reţea telecom sunt costuri de construcţie. Companiile vor fi nevoite să se alieze pentru reducerea cheltuielilor
Companiile din telecom vor fi nevoite să meargă spre convergenţă, iar cooperarea între furnizorii de diferite tipuri de reţele va duce la scăderea semnificativă a costurilor. În telecom, 70% din costurile unei reţele sunt costuri de construcţii, spune preşedintele Autorităţii Naţionale din Comunicaţii, Cătălin Marinescu , la un seminar organizat de ZF.
Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM
Companiile sunt nevoite să meargă spre convergenţă pentru că
până la 70% dintre costurile necesare implementării unei reţele
sunt costuri de construcţie (de exemplu, săpatul şanţurilor).
Cooperarea între furnizorii de diferite tipuri de reţele duce la
scăderea semnificativă a costurilor, iar astfel este posibilă
implementarea mai rapidă a reţelelor în zonele rurale sau
izolate.
Dinu Malacopol, CEO, Digital Cable Systems
Nu contează ceea ce vrea industria telecom, ci ceea ce vrea
piaţa. Serviciile de date vor creşte accelerat, iar televiziunea va
rămâne preferata publicului. Ce s-ar putea întâmpla este ca
tarifele egale indiferent de palierul orar să dispară, pentru a
reflecta şi modelele diferite de consum. Clienţii ar putea plăti
mai mult pentru acces prioritar la servicii.
Marius Mariţescu, Switching & Services Division Director, Cosmote România
Din 2005 până în prezent Cosmote a investit în România peste un
miliard de euro. În prezent vocea este în continuare «killer-app»,
dar datele încep să crească deja şi nu doar în oraşe. Estimăm că în
cinci ani de zile aproape toţi utilizatorii de telefoane mobile de
pe piaţă vor avea smartphone-uri.
Yoav Gazelle, preşedinte & director general, Divizia de Business pentru Europa, ECI Telecom
În România suntem prezenţi de zece ani, unde lucrăm cu companii
ca RCS&RDS, DCS (AKTA) sau UPC. Cu RCS şi UPC lucrăm pe mai
multe pieţe europene. Credem puternic în piaţa din România, aici
sunt încă multe oportunităţi de creştere, pentru că serviciile de
internet au încă o penetrare redusă. Dar şi primăriile şi
companiile de utilităţi sunt potenţiali clienţi.
Babak Fouladi, director tehnic, Vodafone România
Am făcut investiţii masive în segmentul de date, pentru
dezvoltarea reţelei 3G în 900 MHz şi vom continua să facem acest
lucru pentru că internetul mobil este zona noastră de creştere.
Vedem un avans al utilizării datelor mobile la nivel naţional, nu
doar în marile oraşe, cum este Bucureştiul.
Matthias Nass, vicepreşedinte marketing, regiunea EMEA, ECI Telecom
Smart grid-urile, reţelele inteligente de electricitate, pot
ajuta nu doar la reducerea valorii facturilor la energia electrică,
ci şi, spre exemplu, la detectarea furturilor din reţea. Purtăm
deja discuţii cu operatorii de utilităţi din regiune pentru
furnizarea unor soluţii smart grid.
Adrian Ciobanu, Managing Partner, Reimens Group
Ca să ofere şi servicii de comunicaţii, operatorii de utilităţi ar avea nevoie de tehnologie, infrastructură şi finanţare şi, în plus, de branduri distincte, servicii care să pornească de la nevoile clienţilor şi mai multă flexibilitate şi transparenţă.