Arta de a construi automobile. Vedeţi aici cele mai frumoase maşini din istorie - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 18.06.2011

Înainte de performanţe, de confort, de dinamism sau de marcă este designul. Istoria automobilului a fost, este şi întotdeauna va fi scrisă de maşini frumoase.

Designul, imaginea, liniile unui automobil reprezintă cea mai importantă trăsătură a acestuia din simplul motiv că cel care doreşte să cumpere unul reacţionează în primul rând la cum arată maşina respectivă.

Niciodată în istorie un automobil considerat "urât" nu a avut succes. Avem exemplul lui Subaru Tribeca, SUV care a beneficiat de un facelift la un timp foate scurt după lansare pentru a corecta partea frontală, sau Renault Laguna, care de asemenea a beneficiat de mai multe corecturi de la prezentarea sa.

Ferrari 275 GTB, Lamborghini Miura, BMW 507 Roadster, AC Cobra sau Aston Matin DB5 sunt considerate a fi cele mai frumoase maşini din istorie.

Lista maşinilor cu un design atrăgător este mult mai lungă, pe aceasta fiind inclusiv maşini americane precum Corvette sau Ford Mustang, dar în special cele din Italia, italienii fiind specialiştii în materie de design. Designul este atât de important încât unii colecţionari de automobile şi-au creat propria maşină unicat.

Vedeţi aici o GALERIE FOTO cu cele mai frumoase maşini din istorie

Spre exemplu Peter Kalikow, proprietarul publicaţiei New York Post, nu era mulţumit de oferta Ferrari din momentul de faţă aşa că i-a rugat pe italieni să-i proiecteze ceva unic - un nou Superamerica 45, automobil ce va fi realizat într-un singur exemplar, fapt ce cu siguranţă îi va asigura un preţ de revânzare foarte ridicat.

Noul Superamerica este vopsit într-o nuanţă specială Blu Antille şi dispune de un plafon metalic retractabil încorporat în structură şi care se poate roti şi rabata. Superamerica 45 preia platforma tehnică a lui 599 GTB Fiorano, dar dispune de jante noi, guri de ventilaţie suplimentare şi oglinzi şi mânere de uşi modificate. La prima vedere toate modificările par numai nişte mici detalii, dar acestea au misiunea importantă de a face acest automobil unul unic.

Adrian van Hooydonk, designerul-şef al BMW a prezentat în cadrul concursului de eleganţă de la Villa d'Este conceptul BMW 328 Hommage, un exerciţiu de design realizat pentru a celebra 75 de ani de la naşterea lui BMW 328, unul dintre modelele de reverinţă ale bavarezilor.

Acesta a fost inclus în topul celor mai importante 25 de maşini ale secolului XX şi la vremea sa a fost una dintre cele mai rapide maşini disponbile, înregistrând inclusiv un record în cursa Mille Miglia în 1940.Ę Conceptul reprezintă un roadster "pur-sânge" cu două locuri, fără portiere şi cu o greutate de numai 780 kg, valoare atinsă datorită utilizării plasticului ranforsat cu fibră de carbon atât pentru panourile caroseriei cât şi în cockpit.

În ceea ce priveşte designul se remarcă simplitatea aproape spartană, dar şi tuşa retro "prin grila pe verticală, farurile rotunde şi curelele din piele de pe aripi". Sub capota sa este amplasat un motor cu şase cilindri în linie de 3,0 litri şi peste 300 CP. Desigur, nu acesta este important, ci ceea ce simbolizează. Şi, cu toate că 328 nu are acel design "latin", are ceea ce unii numesc personalitate şi o istorie.

După acelaşi model ca şi Ferrari Superamerica, în cadrul ediţiei de anul viitor a Salonului Auto de la Geneva compania Xenatec va prezenta noul Maybach Cruserio Coupe, un model sport realizat pe platforma tehnică a limuzinei Maybach 57S. Noul coupe a fost proiectat de designerul Fredrik Burchhardt special pentru a îndeplini cerinţele unui client, iar de construcţia efectivă a maşinii s-a ocupat echipa de la Xenatec.

La exterior noul Cruserio Coupe este finisat în două culori mate, vopseaua fiind aplicată manual în mai multe straturi pentru a se obţine efectul dorit. La interior de asemenea s-a lucrat manual. Tapiţeria din piele a celui mai luxos Maybach a fost cusută manual iar plafonul este realizat din sticlă.

Preţul noului coupe nu a fost dezvăluit, dar în condiţiile în care un Maybach porneşte de la aproximativ 250-300.000 de euro, un coupe realizat pe comandă poate trece fără probleme de 500.000 de euro. Conceptele sau modelele de serie cu preţuri de peste 200.000 de euro întotdeauna vor face parte din imaginaţia pasionaţilor de automobile.

Pasiune de care constructorii vor dori întotdeauna să profite şi să ofere maşini din ce în ce mai frumoase şi de ce nu, care să pară că sunt în mişcare, chiar şi atunci când sunt parcate.

Aflaţi mai multe detalii din ediţia de iulie a suplimentului După Afaceri Premium care apare vineri, 24 iunie