Popoviciu deschide în toamnă mallul din Oradea

Autor: Cristi Moga 19.06.2011

Omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cel care con­tro­lează proiectul imobiliar Bă­neasa din nordul Capitalei, l-a desemnat pe Bogdan Jigman, fost sales & marketing în cadrul fondului de investiţii Bluehouse Capital, să coordoneze deschiderea mallului Oradea Shopping City, programată în toamna acestui an.

Proiectul, cu o suprafaţă de 30.000 mp, este de fapt fostul Tiago Oradea, intrat în faliment din lipsă de chiriaşi, mall pe care Popoviciu l-a cumpărat în urmă cu un an prin intermediul firmei Shopping Center Holding pentru 30 de milioane de euro şi a mai investit alţi 20 de milioane de euro pentru a face proiectul viabil.

Acum, redeschiderea mallului este programată pentru toamna acestui an, deşi lista anunţată de chiriaşi este destul de "subţire", principalele nume anunţate fiind operatorul de cinematografe The Light şi retaileri precum Famous Brands, Bigotti sau Domo.

Bogdan Jigman, soţul Cătălinei Jigman, head of office agency în cadrul firmei de consultanţă CB Richard Ellis, vine dintr-o firmă în care cele mai multe active sunt din zona de birouri (City Gate, Olympia Tower, Victoria Center), principala proprietate de retail din portofoliul Bluehouse fiind reprezentată de fostul magazin Eva de pe bulevardul Magheru, fără chiriaş după plecarea Diverta.

Reprezentanţii Oradea Shopping City nu au precizat gradul de închiriere actual al mallului, menţionând doar obiectivul ca la momentul finalizării malul să fie ocupat cel puţin 70%.

Ei pun accent pe zona de divertisment, căreia i-a fost alocat un spaţiu de 6.000 mp (20% din mall), în care vor fi deschise un multiplex cu şase săli şi proiecţie 3D, opt piste de bowling, mese de biliard, jocuri video şi loc de joacă pentru copii.

Proiectul Oradea Shopping City nu are în prezent o ancoră de "food", din zona supermarketurilor sau hipermar­ke­turilor, fără de care nu s-au dezvoltat centre co­mer­ciale în România ultimilor ani. Mallul a fost cumpărat şi "redesenat" de către Popoviciu prin intermediul unui credit de 50 de milioane de euro obţinut de la UniCredit, care finanţase şi iniţial con­strucţia mallului Tiago intrat în faliment, fiind astfel prin­ci­palul creditor la m­omentul lichidării. Un alt mall în faliment finanţat de UniCredit este City Mall din Bu­cureşti, care va fi scos la licitaţie la sfârşitul lunii pentru a cincea oară.

Oradea Shopping City ar urma să fie cel de-al treilea centru co­mercial din oraş, după pro­iec­te­le Lotus Center şi ERA Shop­ping Park, care au ca prin­cipală ancoră Carre­four. De altfel, la ie­şirea din Ora­dea spre Arad, unde se află şi mallul lui Popoviciu şi ERA Shopping Park, în toamnă se anunţă livrarea a 53.000 mp de spaţii co­mer­ciale, în con­diţiile în care şi dezvol­tatorii ERA lucrează la o ex­tin­dere de 23.000 metri pă­traţi.

Un alt proiect anun­ţat în Oradea este Prima Shopping, a cărui inaugurare este pro­gra­mată pentru anul viitor cu retaileri precum Kaufland, Lidl sau C&A.

Deschiderea aces­tor pro­iecte ar duce Ora­dea la circa 150.000 de metri pătraţi de cen­tre co­mer­ci­ale, res­pec­tiv un ra­port de 0,75 mp/lo­cuitor, prin­tre cele mai mari din ţară.