107 magazine Lidl, deschise astăzi

Autor: Cristina Roşca 20.06.2011
Retailerul german Lidl a deschis astăzi 107 magazine sub brandul Lidl, acestea fiind toate magazinele retailerul Plus Discount pe care germanii le-au rebranduit.
Intrarea Lidl pe piaţa locală de retail, estimată la circa 20 mld. euro, caracterizată printr-o sensibilitate foarte mare la preţ, s-a făcut prin rebrandingul unităţilor Plus, însă germanii au început construcţia şi la zeci de unităţi proprii. Surse din piaţă spun că acestea ar putea fi deschise în septembrie.

Reţeaua germană, unul dintre cei mai agresivi jucători de pe segmentul discounterilor la nivel mondial, şi-a asigurat o poziţie importantă pe piaţa din România în 2011 după ce a preluat în februarie 2010 reţeaua de magazine de tip discount Plus, după ce discuţiile au început încă din 2009. Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia la sfârşitul anului trecut.

Principala luptă pentru Lidl se va da pe seg­mentul discounterilor, estimat de ZF la circa 1,8-2 mld. euro, cu Profi (fondul de investiţii Enterprise Investors), Macro - fostul Minimax (Dinu Patriciu), Kaufland (Lidl & Schwartz - acelaşi grup), Penny şi Penny XXL (Rewe Group). Cei şase jucători (inclusiv Plus) deţineau la înce­putul anului, la nivel naţional peste 400 de ma­gazine. Segmentul magazinelor de tip discount este sin­gu­rul din retailul modern care acoperă toate judeţele din România.
Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care mai deţine pe piaţa locală magazinele Kaufland. Plus a deschis primele magazine în România în anul 2005. Reţeaua de circa 100 de magazine a Plus România a obţinut în anul 2009 afaceri de peste 300 de milioane de euro.