107 magazine Lidl, deschise astăzi
Autor:
Cristina Roşca
20.06.2011
Retailerul german Lidl a deschis
astăzi 107 magazine sub brandul Lidl, acestea fiind toate
magazinele retailerul Plus Discount pe care germanii le-au
rebranduit.
Intrarea Lidl pe piaţa locală de retail, estimată
la circa 20 mld. euro, caracterizată printr-o sensibilitate foarte
mare la preţ, s-a făcut prin rebrandingul unităţilor Plus, însă
germanii au început construcţia şi la zeci de unităţi proprii.
Surse din piaţă spun că acestea ar putea fi deschise în
septembrie.
Reţeaua germană, unul dintre cei mai agresivi jucători de pe segmentul discounterilor la nivel mondial, şi-a asigurat o poziţie importantă pe piaţa din România în 2011 după ce a preluat în februarie 2010 reţeaua de magazine de tip discount Plus, după ce discuţiile au început încă din 2009. Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia la sfârşitul anului trecut.
Principala luptă pentru Lidl se va da pe segmentul discounterilor, estimat de ZF la circa 1,8-2 mld. euro, cu Profi (fondul de investiţii Enterprise Investors), Macro - fostul Minimax (Dinu Patriciu), Kaufland (Lidl & Schwartz - acelaşi grup), Penny şi Penny XXL (Rewe Group). Cei şase jucători (inclusiv Plus) deţineau la începutul anului, la nivel naţional peste 400 de magazine. Segmentul magazinelor de tip discount este singurul din retailul modern care acoperă toate judeţele din România.
Lidl face parte din grupul
german Lidl & Schwartz, care mai deţine pe piaţa locală
magazinele Kaufland. Plus a deschis primele magazine în România în
anul 2005. Reţeaua de circa 100 de magazine a Plus România a
obţinut în anul 2009 afaceri de peste 300 de milioane de
euro.